sosyal CRM nedir

Son yıllarda geçmişin kitle iletişim araçlarının yerini yenileri alarak, tüm düzen yenilenmektedir. İçerisinde yaşadığımız bu değişime fark etmeden adapte olurken, başarılı olmak isteyen organizasyonlar için adaptasyon süreci oldukça zorlayıcı olabiliyor. Özellikle satış söz konusu olduğunda sosyal medyanın gücü gün geçtikçe artıyor. Potansiyel müşterilere çok daha hızlı ulaşabilme imkânı sunan sosyal medya aracılığıyla müşterilerinizin memnuniyetini ve performansınızı da kolaylıkla ölçebilirsiniz. Artık firmalar için yeni bir vitrine dönüşen sosyal medya, her organizasyon için bir zorunluluk haline gelmişken, bu mecralarda yönetiminizi kolaylaştıracak sosyal CRM ile beklentilerinizin de ötesine geçebilirsiniz!

sosyal crm nedir

3 milyar aktif kullanıcının bulunduğu sosyal medyada her birimiz, birbirimizin beğendikleri ya da beğenmediklerini görebiliyor, yorum yazabiliyor ve ilgilendiğimiz alanları açıkça gösterebiliyoruz. Bu durum organizasyonlar için doğru bir strateji ile birlikte satış açısından avantaja dönüştürülebileceği gibi yanlış strateji ile tam tersi bir durum da söz konusu olabilir. Ölçeği fark etmeksizin hemen her firmanın kullandığı sosyal medyadan satış yapmak için satış kanadının en önemli oyuncusu CRM ile sosyal medya platformlarını birleştirmek en doğru strateji olacaktır. Peki, sosyal CRM’in geleneksel CRM’den farkı nedir?

Geleneksel CRM ve Sosyal CRM Arasındaki Farklar

Geleneksel CRM ile müşteri verilerini toplar, yönetir ve bu doğrultuda hareket ederek bir müşteri temsilcisi aracılığıyla sorunlar çözerek, müşteriye yardımcı olursunuz. Sosyal CRM’de ise etkileşim yaratılır ve markanıza ilgi duyan müşterilerle trend olan sosyal konular üzerinden iletişime geçme şansı yakalarsınız.

Geleneksel CRM’de iletişim kanalları standarttır. Önceden tanımlanan zaman dilimleri aracılığıyla müşteri ile iletişime geçebilirsiniz. Sosyal CRM ise sosyal medyanın gücü ve kontrolünü size vererek, konuşmaları müşterinin istediği zamanda başlatmanızı sağlar.

Sosyal CRM’in Faydaları

Destek Ekibinizi Güçlendirebilirsiniz

Müşteri destek temsilcileriniz, Sosyal CRM aracılığıyla daha hızlı çözüm önerileri sunabilir ve müşterilerin sorunlarını çözebilmek için gerekli bilgileri CRM’den alabilir.

Kitlenizin İhtiyaçlarını Anlayabilirsiniz

Gerçek zamanlı veri, sosyal CRM’in en önemli araçlarından biridir. Gerçek zamanlı veri ile doğru kitleyi hedefleyebilir ve unutulmaz bir müşteri deneyimi yaşatabilirsiniz.

Alakalı İçerikler Yayınlayabilirsiniz

Sosyal Medyadan topladığınız bilgilerle daha ilgi çekici içerikler yayınlayabilir ve bu platformlardan maksimum fayda sağlayabilirsiniz.

Anlık Geribildirim Alabilirsiniz

İyi ya da kötü olsun, sosyal CRM müşterilerinizden anlık geri bildirim almanızı sağlar. Bu sayede ürünlerinizi ve servisinizi değiştirebilir ve müşterilerinizde iyi bir izlenim yaratabilirsiniz.

Zoho CRM, globalde ve Türkiye’de firmaların en çok tercih ettiği CRM sistemi olmaya devam etmektedir. Peki Zoho CRM size Sosyal CRM özellikleri olarak neler sunuyor?

Zoho CRM ile Sosyal Medyanızı Analiz Edin

Sosyal medyada kullanıcıların markanız hakkındaki görüşlerini anında alabilirsiniz. Organizasyonunuzun en değerli parçaları olan müşterilerinizin ne istediğini bilerek hareket edebilir, var olan, eski ya da rekabet içerisinde olduğunuz firmanın müşterilerinize ulaşabilirsiniz.

Zoho CRM ile Çoklu Sosyal Medya Platformu Entegrasyonu

Sosyal medya platformlarının sayısı her geçen gün artıyor. Her birini yönetmek sizin için zorlaşıyorsa, Sosyal CRM çoklu sosyal medya entegrasyonu ile tek platform üzerinden tümünü yönetebilirsiniz.

Satış yapmanın sosyal bir aktivite olduğunu biliyoruz. Günümüzde sosyal olma kavramı artık bu platformlar aracılığıyla gerçekleşiyorsa, organizasyonunuzun bir Sosyal CRM’e sahip olması kaçınılmaz olacaktır. Bugünden bir adım atmak istiyor ve Sosyal CRM ile satışlarınızı artırarak, sosyal medya üzerindeki en etkili görünüme sahip olmak istiyorsanız Cloudyflex’e buradan ulaşabilir ve daha detaylı bilgi alabilirsiniz.