büyüme

‘İLİŞKİLER büyüyen işletmeler için anahtardır’ Yönetim babası olarak anılan Peter Drucker’ın şirketlere yeni pazarlara girme ve erişim noktasında genişleme açısından verdiği tavsiyeler tam olarak bu cümle ile başlıyor! Şirketlerin en hızlı ve etkili bir şekilde büyüme sağlaması için en doğru strateji bu kelimeler arasında saklı!

büyüme

Bir kahve dükkânı, franchise sahibi, ihracatçı ya da hava yolu hattı sahibi… İşiniz fark etmeksizin orta ölçekli bir işletmenin geleceğini kurduğu ilişkiler belirler. Bunun farkına varan tüm işletmeler, ilk aşamada bir CRM sistemine yatırım yapmayı düşünmüştür. Müşteri ilişkileri yönetim sistemi olarak bilinen CRM ile müşterilere dair tüm özel bilgilere, lokasyon bağımsız bir şekilde erişim sağlamak her işletmenin arzu ettiği bir şeydir.

Günümüzde CRM yazılımlarından elde edilen veri, yalnızca işi optimize etmek için değil, aynı zamanda müşterilerle ilişkiyi daha anlamlı ve değerli kılmak için de başvurulan bir araca dönüşmüştür.

Bulut teknolojisinin etki altına aldığı yazılım dünyasında, CRM’in tam bittiğini düşünürken, CRM’i SaaS olarak kullanma yöntemi oldukça popüler bir hal aldı. Özellikle, organizasyonlara inanılmaz derecede çeviklik sağlayan bu yöntemin CRM pazarındaki artışa etkisinin büyük olduğunu söyleyebiliriz.IT yöneticileri ya da CIO’lar için çeviklik hiçbir zaman tek başına yeterli olmasa da son dönemde çeviklik sunan yazılımların daha ekonomik olduğu gerçeği bu kuralı da yıkmıştır. Bunun yanı sıra, SaaS tabanlı CRM çözümleri genellikle diğer yazılım ya da uygulamalarla entegrasyon sunabilme özelliği ile başka bir yerde veri toplamanıza olanak tanır. Aynı zamanda sistemdeki bilgilerinizi diğer uygulamalardan erişilebilir kılmanıza da yardımcı olarak, verimliliği artırmanızı sağlar

SaaS tabanlı bir CRM yazılımının nasıl fayda sağlayacağını küçük bir örnekle açıklayacak olursak;

Şirket X’in SaaS tabanlı CRM çözümü kullandığını varsayalım. Ürün kendi içerisinde yapay zekâ(AI)  ya da öğrenen makine(ML)  özelliklerini sunmasa da geliştiriciler, başka popüler AI/ML platformuna entegrasyon sağlayabilir. Bu sayede, şirket X maliyetten tasarruf ederek, SaaS tabanlı CRM’ini kendi iş süreçlerine uygun bir şekilde kişiselleştirebilir.

Yine SaaS tabanlı bir CRM uygun maliyetin yanı sıra, organizasyonun müşteri bilgileri noktasında herhangi bir şeyi kaçırmasına izin vermeden, daha iyi bir dijital yapı sunar.