millennials CRM

Günümüzde pazarlama stratejisi oluşturmak için ilk akla gelen araçlardan biri kuşkusuz ki modern bir CRM ’dir. Modern kelimesi bu noktada oldukça değerlidir. Eski bir sistemle çaba harcamak, boşuna giden zaman ve maliyetten ibarettir. Ayrıca, müşteri deneyiminin bu denli önemli olduğu bir çağda, eski bir sistemle potansiyel müşterilerinizi, müşteriye çevirmek neredeyse olanaksızdır.

millennials CRM

Alternatiflerin giderek arttığı CRM pazarında modern CRM ihtiyacınızı doğru şekilde karşılayacak olan yazılımı bulmak kuşkusuz ki zor. Bu zorluğu aşmanın yolu ise modern çağın müşteri ihtiyaçlarını doğru belirleyerek, işinizi bu ihtiyaçlara göre düzenlemekten geçiyor. Peki, kim bu modern çağın müşterisi?

Yazar Melanie Curtin’ e göre 1977-1995 arası doğan nesli temsil eden kavram, birçokları tarafından da 1990- 2000 yılları ve sonrasında doğan nesli işaret ediyor. Burada önemli olan doğum aralığı değil, bu neslin teknolojik gelişmelerle birlikte yetişen ve en büyük beklentisi hız ile teknoloji temelli bir deneyim araması oluyor. Yeni kuşağın ihtiyaçlarını ve beklentilerini doğru değerlendirmeden bir pazarlama stratejisi kurmak, işiniz için sonun yaklaştığının habercisi olabilir. Teknoloji ile birlikte büyüyen bu neslin beklentileri de kuşkusuz teknoloji temeline dayanıyor. İşinizin geleceği açısından, hızın ve deneyimin başta olduğu bu beklentileri anlamak için Millennials’ı ön planda tutarak ve pazarlama stratejinizi bu temeller üzerine oturtarak ilerlemenizde fayda var.

Millennial Kuşağının Öncelikleri

Aynı yazarın makalesinde, Millennial kuşağının %73’ünün bir ürüne para harcamak için çok daha istekli olduğuna yer veriliyor. Yazar, Neilsen raporundan söz ederek; Küresel tüketicilerin %66’sının sürdürülebilir ürünler için daha fazla ödeme yapmak istediğini söylüyor.

CRM sistemleri, müşteri beklentilerini daha iyi ayırt ederek, pazarlama stratejinizi onların ihtiyaçlarına göre düzenlemenize olanak tanıyor. Bu noktada sürdürülebilirlik kavramı ile daha uzun ömürlü ürünlerin kastedildiğini de belirtelim. Geri dönüşümü kolay olan, yenilenebilir enerji kaynakları gibi ürünler, bu kuşak açısından çok daha para harcanabilir oluyor.

Yazılım pazarının en büyük oyuncusu olan CRM’in bu derece büyük bir önem taşımasının nedenlerinden biri de kuşkusuz ki bu kuşağın ihtiyaçlarını algılamaya ve yanıt verebilmeye yardımcı olmasıdır. Eski bir CRM sistemi yerine, bulut tabanlı CRM, sosyal CRM ya da diğer birçok özelliği içerisinde barındıran CRM sistemleri daha çok tercih edilmeye başlıyor. CRM seçim sürecindeyseniz ve henüz planınız yoksa, Millennials’ı göz önünde bulundurmaya dikkat etmelisiniz. ayrıca seçim sürecinizi kolaylaştıracak bir kılavuza ihtiyacınız var ise konu ile ilgili yazımızı inceleyebilirsiniz.