landing-page

Pazarlamaya dair bildiğimiz her şeyin her yeni gün değiştiği bu dönemde, Landing Page ve web formları oldukça kritik bir önem taşıyor. Türkçeye ‘Varış Sayfası’ olarak çevirebileceğimiz Landing Page’i, online reklam ya da sosyal medyada herhangi bir linke tıklandığı zaman tüketicinin yönlendirildiği sayfa olarak tanımlayabiliriz. Belirli bir kitle ve amaca yönelik tasarlanan Landing Page’lere yönlendirilen tüketici bir web formu ya da video reklamı gibi aksiyonlarla karşılaşır. Kuşkusuz bu aksiyonların amacı bir etkileşim yaratmak ve ardından potansiyel müşterinin müşteriye dönüştürülerek, karlılığın artırılmasıdır.

Günümüzde pazarlama faaliyetlerini çağın gereklerine uygun şekilde düzenleyerek, karlılığını artırmak isteyen her organizasyonun mutlaka duymuş olduğu Landig Page tasarımı, amaca ulaşmak adına özen gösterilmesi gereken bir noktada duruyor. Peki, Landing Page tasarımında nelere dikkat etmelisiniz? Bu sorunun yanıtını kısaca vermeye çalışalım;

Landing Page tasarımında dikkat etmeniz gerekenleri 4 ana başlık altında inceleyebiliriz;

landing-page

Landing Page Tasarımında Nelere Dikkat Etmelisiniz?

1-    Tasarım &Düzen

Görselliğin günümüzdeki önemini göz önünde bulundurduğunuzda, Landing Page’inizin tüketicide yaratacağı ilk izlenim üzerine gerçekten çalışmanız gerektiğini göreceksiniz. Bu noktada dikkat edilmesi gereken, marka ve stil uyumudur. Tüketici Landing Page’nize hangi kanaldan geliyorsa, tasarım noktasında o kanal ile uyumlu olmanız gerekir.

Teklif ettiğiniz şeyi anında ileten ve bu teklifin ziyaretçilerinize nasıl fayda sağlayacağını görebilecekleri bir tasarım yapmanızda fayda var.

Hazırlayacağınız formların basit ve anlaşılır olması tüketicinin sayfada kalması ve müşteriye dönüşebilmesi açısından oldukça önemlidir.

2-    Form Gereklilikleri

Formlarınızın size fayda sağlayabilmesi için sadece gerekli bilgileri istemeli ve alan sayısını sınırlamalısınız. Ayrıca e-posta’ları toplamanız, tüketici ile iletişiminizi devam ettirmeniz konusunda avantaj sağlayacaktır.

3-    Değer Sağlayın

Bu noktada üç temel kuralı takip etmenizde fayda var; sayfanızı hedef kitlenize hitap edecek şekilde düzenleyin, bir promosyon, ödül ya da teklif gibi doğrudan bir yarar sağlayın ve bunları satış döngüsünün doğru zamanında sunun.

4-    Analiz Edin ve Düzeltin

Landing Page’inizin bir amacı olacak şekilde hedefler belirleyin. Böylece hedefinizin dönüşüm başarısını ölçebilir ve optimizasyon aşamasına geçebilirsiniz.

En az Landing Page kadar önemli olan Web Formu konusunda da işletmelerin birçok sorusu olduğunu tahmin ediyoruz. Web Formlarına da kısaca değinecek olursak;

Web Formu Tasarımında Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Kullanıcıların daha sonra işlenmek üzere, bir sunucuya gönderilen verileri ya da kişisel bilgileri girdikleri yer olarak tanımlayabileceğimiz Web Formları, online alışveriş yapan herkesin karşılaştığı formlardır.

Uzunluk, biçim, içerik ve görünüm açısından farklılıklar gösteren web formları için herkese uyan tek bir biçim olduğunu söyleyemeyiz. Kuşkusuz organizasyonunuzun gereksinimlerine uygun bir yapıya sahip olması gereken Web Formlarını oluşturmanın birçok alternatifi vardır. Bu alternatiflerden bahsetmeden önce neden web formu oluşturmanız gerektiğine bakalım;

Neden Web Formları Oluşturmalısınız? 

Web formları, tüketici bilgilerini kolay ve verimli bir şekilde toplamanıza ve yönetmenize olanak sağlar. Doğrudan web sitenize yerleştirildiği için potansiyel müşterilerinizin bilgi vermesini kolaylaştırarak, daha sonrasında bu bilgiler aracılığıyla potansiyel müşterinizi müşteriye dönüştürmenize yardımcı olur.

Web Formu Nasıl Oluşturulur?

Kuşkusuz her işletmenin kendine özgü süreçleri ve amaçları vardır. Web Formu oluştururken bu süreçler ve amaçlar oldukça önemlidir. Potansiyel müşterinizden hangi bilgileri istediğinizi kesin olarak belirlemeli ve çok fazla bilgi istemeniz durumunda onları tamamen kaybedebileceğinizi unutmamalısınız.

Bir Web Formu oluşturmak amacını belirlemekle başlar! Müşteri adaylarınız web formunuzun ne için olduğunu ve neden doldurduklarını tam olarak bilmelidir. Bu sağlamak için ise basit başlıklar eklemeli, mümkün olan en az kelimeyi kullanmalı ve formunuzun görünümünü düzenli hale getirmelisiniz. Günümüzde kimsenin uzun cümleleri ya da paragrafları okumaya vakit ayırmayacağını göz önünde bulundurmalısınız. Web Formu söz konusu olduğunda amacınız net, tasarımınız ise olabildiğince minimal olmalıdır.

Neden Web Formunuzun Kullanım Kolaylığına Özen Göstermelisiniz?

Web formunuzun amacını netleştirmenizin ardından, ziyaretçileriniz için hazırladığınız formun biçimi ne olursa olsun, kullanım kolaylığı sağlaması gerekir. Form alanlarınızın amacını daima belirtmelisiniz. Bu sayede işiniz ve kullanıcılar arasında güven duygusunun oluşmasını sağlayabilirsiniz. Web formunuzun kullanım kolaylığına özen göstererek, formunuzun tasarımına ve içeriğine öncelik verebilir ve kullanıcı deneyimini geliştirebilirsiniz. Bu sayede formların doldurulma oranını artırabilirsiniz.

Web Formu Tipinizi Seçin
Daha önce de belirttiğimiz üzere web formu açısından birçok alternatif vardır. Bu noktada değerli olan işletmenizin belirlediği amaç için en uygun biçimi seçmektir.Yaygın olarak kullanılan web formları; İletişim Formu, Müşteri Yaratma Formu, Sipariş Formu, Kayıt Formu ve Anket Formudur.

Web Formunuzu Web Sitenize Yerleştirin

Tüm bu bahsettiklerimize özen göstererek, web formunuzu oluşturmanızın ardından, web sitenize yerleştirebilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken şey ise formunuz web sitenizin neresinde olacak? Bu sorunun yanıtını da yine amacınıza uygun bir şekilde vermenizde fayda vardır.

Web Formunuzu Test Edin ve Sonuçlarınızı Analiz Edin

Web formunuzu oluşturmanızın ve web sitenize yerleştirmenizin ardından, çalıştığından emin olmalısınız. Web sitenizi ziyaret edenlerin gözünden web formunuzu yeniden değerlendirin.

Detaylı bir şekilde Landing Page ve Web Formlarını açıklamaya çalıştık. Tüm bilgilerin ışığında rahatlıkla, günümüz satış ve pazarlaması için çok değerli olduklarını söyleyebiliriz. Doğru bir landing page ve Web formu için doğru bir araca ihtiyaç olduğu açıkça görülüyor. Peki, Zoho ürünleri bu konuda size nasıl yardımcı olabilir? Zoho Web Forms ve Zoho Forms ile tanışın!

Zoho Web Forms

Dünyanın en çok tercih edilen CRM yazılımlarından biri olan Zoho CRM, beraberinde birçok avantaj sunuyor. Landing Page ve Web formları açısından da kullanıcılarına kolaylık sağlayan Zoho CRM, dijital pazarlama kampanyalarınızı daha etkili kılabilecek hem özelleştirebileceğiniz hem de şablon web formları sunuyor!

Tek Bir Kod Satırı Yazmadan Formlar Oluşturun

Zoho CRM içerisinde gelen web forms özelliği ile kısa sürede pazarlama kampanyaları başlatabilir. Web Form düzenleyicisini kullanarak, gerekli alanları sürekle bırak özelliği ile oluşturabilir ve istediğiniz formu kolaylıkla tasarlayabilirsiniz!

Potansiyel Müşterilerinizi Doğrudan CRM’inize Aktarın

Genel amacın potansiyel müşterileri müşteriye çevirmek olduğu pazarlama aktivitelerinizde, satış personelinizin işini kolaylaştırarak, sürece hız kazandırabilirsiniz. Kampanyanız aracılığıyla ulaştığınız potansiyel müşteri direk olarak CRM’inize aktarabilirsiniz.

İstediğiniz Yerde Yayınlayın

Önceden oluşturulan web formlarını Google Site, Unbounce, Joomla ve diğer içerik sistemlerinde kolaylıkla yayınlayabilirsiniz.

Anlık İşlemleri Doğrulayın ve Onaylayın.

Tüm müşteri adayları aynı değildir. Bazı müşteri adayları ürününüzle ilgilenen bazıları ise sadece sitenizde gezinen insanlardır. Orijinal müşteri adaylarını Zoho Web Formları ile onaylayabilir ve takip görevlerini satış temsilcilerinize otomatik olarak atayabilirsiniz.

Zoho CRM’den bağımsız olarak web formlarınız için en doğru aracı arıyorsanız, Zoho Forms, sizlerin keşfetmesini bekliyor!

Zoho Forms’u Keşfedin

Zoho Forms, entegre uygulamaları ile çevrimiçi formlar oluşturmanıza ve paylaşmanıza yardımcı olan, aynı zamanda e-posta uyarıları ile yapılandırabileceğini ve verilerinizi verimli bir şekilde yönetebileceğiniz bir form oluşturucusudur.

30’dan fazla seçenek arasından işiniz için en uygun olanı seçebileceğiniz formları istediğiniz yerde yayınlayabilirsiniz. Tasarım açısından birçok kolaylık sağlamasının yanında özelleştirme seçeneğinin de bulunduğu Zoho Forms, tamamen size ait ve sizin kurallarınızın geçerli olduğu bir alan sunuyor.

Entegrasyon açısından da oldukça avantajlı olan Zoho Forms; Writer, Zoho CRM,Zoho Campaigns, Zoho Desk, Zoho Forms, WebMerge, Google Drive, SalesForce, Zapier uygulamaları ile entegrasyon sağlar. Ayrıca mobil ekipler için de mobil formlar sunar.

Sizler de landing page ve web formları konusunda henüz ne yapabileceğinize karar veremiyor ve doğru bir araç arıyorsanız, Zoho ürünlerinin Türkiye Yetkili Satıcısı Cloudyflex’e ulaşabilirsiniz.