küçük

CRM yazılımı sağlayan firmaların hedefleri ile küçük işletmelerin hedefleri çoğunlukla birbiri ile uyum sağlamaz. Fakat, bu doğru bir ortaklığın sağlanamayacağı anlamına gelmez. Küçük işletmelerin gereksinimleri kuşkusuz ki orta ve büyük ölçekli işletmelere oranla farklıdır. Burada önemli olan doğru bir sağlayıcı bulmak ve hedeflerinizi doğru belirlemektir. Günümüz iş dünyasında, başarının ilk ve en önemli adımı doğru analiz ile neye ihtiyaç duyduğunuzu kesin çizgilerle belirlemekten geçmektedir. CRM yazılımı konusunda her geçen gün artan alternatifler arasından doğru olanı bulmanızı sağlayacak olan; doğru hedeflerdir!

küçük

CRM pazarının 2025 yılında 82 milyar dolara ulaşması beklenirken, işletmeler satış, pazarlama, destek birimlerini güçlendirmek ve rekabet ortamında ayakta kalabilmek için CRM yazılımlarının desteğine günden güne daha fazla ihtiyaç duymaktadır.

Müşteri ilişkileri ve müşteri deneyiminin her zamankinden daha fazla önemli olduğu bugünlerde, geniş ürün yelpazesi küçük işletmelerin seçim yapmasını zorlaştırmaktadır. İşletmeler, birimlerini otomatikleştirmek ve zaman ile maliyetten tasarruf ederek, daha başarılı bir yapı kazanmak için CRM arayışına girmektedir. Bu arayış, çoğunlukla büyük ve bilinen bir yazılımın daha iyi olacağı kanısı ile sonuçlanmakta ve küçük işletmelerin başarılı bir CRM kurulumu şansını zedelemektedir.

Neden mi? Yanıt oldukça basittir; CRM yazılımı kompleks bir yapıda olduğunda ya da kullanması zor bir yapıdaysa, siz ve ekibiniz yeterli verimi alamazsınız. CRM’inizi düzenli olarak güncellemediğinizde, böylesi bir yazılıma sahip olmanın avantajlarından hiçbirini yaşayamazsınız. Son dönemde yapılan araştırmalarda küçük işletmelerde CRM lisanslarının %42’sinin kullanılmadığını ve CRM projelerinin yaklaşık olarak %70’inin bu sebeple başarısız olduğunu biliyor muydunuz?

Yazılımın kötü kurulumu, verimsiz eğitim, aşırı karmaşık özellikler, yönetimsel eksiklik ve daha birçok sebepten ötürü başarısız olan CRM projelerinin başarıya ulaşması için yapmanız gerekenlerin en önemlisi, daha önce de bahsettiğimiz üzere analiz ve ihtiyaçlarınızla doğru hedefleri belirmenizdir. Doğru hedefleri belirmenizin ardından, işletmeniz için sizi başarılı bir CRM uygulamasına taşıyacak adımları üç maddede sıralayacak olursak;

1- Her zaman test sürüşüne çıkın.

Çoğu CRM sağlayıcısı ücretsiz bir deneme süresi sunar. Bu süreyi verimli bir şekilde geçirmeden bir anlaşma imzalamamanız size avantaj kazandıracaktır. Süre boyunca günlük işlerdeki akışın nasıl olduğu, sistemin görünümü ve kullanımının zorluğu/kolaylığı üzerine fikir edinebilirsiniz.

Deneme süresi boyunca uzun bir taahhüt vermek üzere olduğunuzu unutmayın. Beş yıl ya da daha uzun bir süre boyunca her gün bu sistemle çalışmayı hayal edebiliyor musunuz? Bu sorunun yanıtını kesin olarak vermeden seçiminizi gerçekleştirmemenizde fayda vardır.

2- Müşteri servisini deneyin.

Birkaç sistemi test etmenizin ardından tercih edebileceğiniz sistemlerden tam bir demo alıp alamayacağınızı araştırın. Bir demo sizi doğrudan o şirkette potansiyel geleceğinizin penceresi diyebileceğimiz müşteri hizmetleri temsilcisi ile çalışma fırsatı sunacaktır.

Bu fırsat ile birlikte temsilcinizin şirketiniz ve CRM ihtiyacınız hakkında ne kadar bilgili olduğunu öğrenme şansı yakalayabilirsiniz. Temsilcinize, mevcut satış ve pazarlama çabalarınızı yazılıma etkili bir şekilde nasıl yansıtabileceğinizi, neler yapılabileceğinizi sorun. Bu etkileşim, doğru bir yazılım seçmeniz açısından oldukça faydalı olacaktır.

3- Ekibinizi sürece dahil edin.

Satın alacağınız sistemi, ekibinizin kullanacağını unutmayın. Ekip üyelerinin yazılımı benimsemesi tamamen kullanıcı deneyimi ile ilişkilidir. Ekip üyeleriniz, yukarıda bahsettiğimiz süreçler boyunca yazılım hakkındaki görüşlerini göz önünde bulundurmayı ihmal etmeyin. Ekip yazılımı kullanmaktan memnunsa neden memnun? Değilse neden? Bu soruları sorarak CRM sistemini satın almanız, yazılımın verimi açısından oldukça önemlidir.

Yazılımı düzenli olarak kullanacak departmanlardan bir veya iki temsilci seçmeniz bu soruları yanıtlamanızı kolaylaştıracaktır. Her bir temsilciyi deneme ve demo sürecine dahil ederek, günlük görevlerin sistemde nasıl hissettireceğini keşfedebilirsiniz.

Her ne kadar birçok CRM küçük işletmelerin temel ihtiyaçlarının çok ötesinde özelliklerle birlikte gelse de müşteri ilişkilerinizi sürdürmenize ve genişletmenize yardımcı olarak CRM seçenekleri mevcuttur.  İhtiyaçlarınız konusunda daha fazla farkındalık kazanarak, CRM uygulaması sürecinin zorluğunu işletmeniz için yumuşatabilirsiniz