IoT

2020’den itibaren internete bağlı 50 milyar cihaz olacağı yönündeki öngörü, birçok araştırmanın ortak bir bulgusuna dönüşmüştür. Organizasyonlar, bu doğrultuda kampanyalarını daha etkin bir biçimde hedeflemek için müşteri davranışları hakkında içgörü sahibi veri elde etmek adına Data Mining kullanmak istemektedir. İşte tam olarak bu noktada devreye CRM yazılımları girmekte ve günümüzün dijital müşterileri ile başa çıkma konusunda önemli bir rol oynamaktadır. Nesnelerin İnterneti ya da kısaca IoT, bir zorluğun yanında organizasyonlara fırsat sunmaktadır. Fakat öncelikle, ‘’Nesnelerin İnterneti’’ nin ne anlama geldiğini anlamaya çalışalım;

IoT

“Nesnelerin İnterneti” Nedir?

Oxford sözlüğüne göre Nesnelerin İnterneti; ‘Gündelik nesnelerin ağ bağlantısına sahip olduğu, veri gönderimi ve alması yapabildiği bir internet gelişimi’ olarak tanımlanır. Akıllı saatler gibi giyilebilir cihazlar, buzdolapları gibi ev aletleri ve otomobillere kadar uzanan Nesnelerin İnterneti, internete bağlanabilen sensörler ile donatılarak, tamamen birbirine bağlı bir dünya yaratıyor. Bu cihazlar hem veri gönderimi yapabiliyor hem de internet üzerinden güncellemeleri diğer cihazlarla paylaşabiliyor. İnsanlık, her şeyi akıllı ve birbirine bağlı kılmayı kendine bir görev edinirken, CRM sağlayıcıları da müşteri ilişkilerini geliştirmek ve akılı ürünler tarafından oluşturulan devasa veri miktarını kullanarak bu fırsatı değerlendirmek istiyor.

Nesnelerin İnterneti CRM Yazılımlarını Nasıl Etkiler?

Çok kısa bir zaman önce insanlar, CRM sistemlerinin geçmişte kalacağına inanıyorlardı. Sosyal medya platformlarının sunduğu bilgiyi sunmaması nedeniyle CRM’in modasının geçtiğini düşünüyorlardı. IoT ile birlikte CRM’e yeni bir bakış kazandırılmış oldu. Gartner, işletmelerin çok kanallı bir ortamda daha doğru hedeflemeler ve buna bağlı olarak etkileşimler oluşturmaya çalıştıkları için CRM’in bu işletmeler için gelecek yıllarda, dijital girişimlerin kalbi olacağını öngörüyor. İşte IoT teknolojisi ile CRM üzerinde yapabileceklerinize birkaç örnek;

Fiyatları İsteğe Göre Ayarlayın

IoT teknolojisi ile ürünlerinizin mevcudiyeti hakkında gerçek zamanlı veri alabilir ve fiyatları anında değiştirerek kendi avantajınıza kullanabilirsiniz. Rakiplerinize üstünlük sağlamak için fiyatları düşürebilir, benzer şekilde talep arzı fazlasıyla aştığında fiyatları artırabilirsiniz.

Özelleştirilmiş Pazarlama Promosyonları

Hangi müşterilerin ürünlerinizi almakla ilgilendiklerini öğrenebilir ve zevklerini ve tercihlerini göz önünde bulundurarak Pazarlama Kampanyalarınızı ve promosyonlarınızı tasarlayabilirsiniz. Bu sayede, ürününüze hiç ilgi göstermeyen veya hiç ilgi göstermeyen müşterileri hedeflemeyeceğiniz için verimliliği artırabilirsiniz.

Gerçek Zamanlı Analiz

Verilerin ulaşmasını beklemek ve düzeltici önlemleri almak için analiz etmek yerine, IoT teknolojisi ile pazarlama kampanyaları, rakip fiyat ve promosyonlarla ilgili gerçek zamanlı sonuçlar sağlayabilirsiniz. Bu sayede, pazarlama ve satış ekiplerinin mevcut pazar trendlerine hızlı bir şekilde adapte olmasını sağlayabilirsiniz.

Şikayetsiz Müşteri Hizmetleri

Müşterinin problemini hızlıca çözebilirsiniz. Cihazlar her zaman internete bağlanacağından, arızaları otomatik olarak tespit edebilir ve gerekli işlemleri yapabilirsiniz. Müşteri hizmetlerini sorunsuz hale getirebilir ve müşteri destek özelliklerinizi yepyeni bir düzeye çıkarabilirsiniz.

Müşteri Sadakatini Artırma

Müşterileri rakiplere kaptırmayı hiçbir organizasyon istemez. Müşteri davranışını takip etmek için IoT kullanarak, size ulaşan müşteriler yerine, müşteri destek ekibiniz kendi taraflarındaki memnuniyetsizliği belirlemek için onlara ulaşabilir. Markanıza sadık kalmalarını sağlamak için bu tür müşterilere indirim veya özel teklifler verebilirsiniz.