gartner

CRM, son yıllarda dünya çapındaki kurumsal uygulama yazılımları pazarının en büyük payına sahip oluyor. Geçtiğimiz yıl ve bu yılı karşılaştırarak, CRM pazarına dair bazı öngörülerde bulunan Gartner’a göre önümüzdeki dönemde de CRM pastadan en büyük payı almaya devam edecek. İşte Gartner raporundaki önemli veriler;

gartner

  • Dünya çapındaki kurumsal uygulama yazılım geliri 2017’ye oranla %12,5 artış göstererek 2018’de $193.6B oldu. CRM tüm kurumsal uygulama pazarının neredeyse %25’ini oluşturdu.
  • 2018’de CRM harcamalarının %72,9’unu oluşturan SaaS yazılımlarının, 2019’da toplam CRM harcamalarının %75’ini oluşturması bekleniyor.
  • Dünya çapında müşteri deneyimi ve ilişki yönetimi (CRM) yazılımı harcamaları %15,6 artarak, 2017 yılında 41,7 milyar dolardan 2018’de 48,2 milyar dolara yükseldi. 2019’da ise bu rakamın 55,2 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
  • 2018’de dünya çapında CRM pazarına hakim olan Salesforce %19,5 pazar payına sahip olarak, en yakın rakibi SAP’inin %8,3 oranla pazarda iki katı bir performans gösterdi.
  • 2018’deki CRM geliri; Müşteri Hizmetleri ve Destek (%37,5), Satış (%25,9), Pazarlama (%25,4) ve Dijital Ticaret (%13) ‘ten oluşuyor. Gartner’a göre bu dört kategori birlikte müşteri deneyimi ve ilişki yönetimi pazarını oluşturuyor.

Gartner 2019’un CRM Pazarındaki Yenilikleri

CRM alanında yeni teknolojiler her geçen çoğalıyor. Her işletmenin müşteri ilişkilerini anlama, daha verimli iletişim kurma ve iletişimi güçlendirmeye ihtiyaç duyduğu bu dönemde, doğru CRM yazılımı sorusu işletmelerin gündemini meşgul etmeye devam ediyor. Gartner’ın 2019’daki CRM satış teknolojisi için ilk Hype döngüsünü yaratma kararı, operasyonel verimliliği artırmanın yanında satış verimliliğini de artırmak adına sunulan yeni teknolojilerin geniş bir yelpazesini yansıtıyor! Gartner CRM Satış Teknolojisi için Hype Döngüsü 2019’u oluştururken 2018’deki güncellemeleri baz alıyor.

gartner

Dört yeni teknoloji CRM’in Hype Döngüsünde işletmelerin özellikle farklı sistemlerin entegrasyonu noktasında duydukları ihtiyacı yansıtıyor. Gartner’a göre pazarda etki yaratacak olan bu 4 teknoloji ise şöyle; Aday müşteri sağlamak için Blockchain, Satış Bilgi Grafikleri, Dijital Adaptasyon Çözümleri ve İlişki Zekâsı.

Yeni teknolojilerin de etkisiyle beraber, işletmeler kullanıcı deneyimi ve aday müşteri sağlama konularını gündemlerindeki ilk maddeler olarak belirlemeye devam ediyor. CRM yazılımı konusundaki alternatiflerin gün geçtikçe arttığı bu dönemde, hem işletmeler hem de yazılım sağlayıcılar için hareketli 2020’nin oldukça hareketli geçeceğini söyleyebiliriz.