franchise

2019 yılında her şirketin teknolojiyle arasının iyi olması gerekiyor. Bir franchise, küçük işletme ya da kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olması fark etmiyor. Artık karşınızdaki müşteri iyi bir deneyim arzuluyor ve bu deneyimi sağlamak adına sizlerin de en kısa sürede bilgiye erişim sağlamanız gerekiyor. Bundan 5 yıl öncesine kadar CRM yazılımı isteyen bir firma, yüzbinlerce doları ve harcayacağı zamanı gözden çıkarırdı. Oysa ki bugün oldukça kolay ve çok daha az maliyetli bir yapı ile karşı karşıyayız.

franchise

Franchise sisteminin ülkemizde de hızla yaygınlaşmasıyla birlikte bu sistemde hizmet vermek isteyenlerin doğru araç noktasındaki arayışları da git gide artıyor. Bu yazımızda franchise sahiplerine doğru CRM yazılımını bulma noktasında ipuçları vereceğiz.

  1. Kendiniz ve Müşterileriniz için Önceliğiniz Kullanım Kolaylığı Olsun

Bugün müşteri deneyiminin önemi giderek artıyor. Müşterileriniz kadar CRM’i kullanacak olan ekibiniz için de kolay bir CRM seçmeniz oldukça önemli. Eğer bir yönetici herhangi bir bilgiyi alabilmek için gereğinden fazla zaman kaybediyorsa, bu CRM seçiminizin yanlış olduğunu gösterir. Kullanıcı deneyimini ve müşterilerinizi ön planda tutarak bir seçim yapmanız, süreci çok daha kolay bir hale getirecektir.

  • İhtiyaçlarınızı Doğru Belirleyin

İşinizin ihtiyaçlarını doğru tanımlamanız, CRM seçimi noktasında size avantaj kazandırır. İhtiyaçlarınıza uygun bir yazılım seçerek süreçlerinizi iyileştirebilirsiniz. Ancak, günümüz CRM pazarında alternatiflerin fazlalığı nedeniyle kafanız karışıyor olabilir. Hatta pahalı olanın ya da en fazla tercih edilenin sizin için en iyisi olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Bu yanılgıya kapılmadan, sektörünüzde başarılı olan yazılımlara yönelmeniz ve en önemlisi de süreçlerinize uygun bir CRM seçmeniz oldukça önemlidir. 

Franchise söz konusu olduğunda ise şubelerden gelen verinin doğru şekilde depolanması oldukça büyük önem taşır. Günümüz dünyasında en değerli şeylerden biri olan veri noktasında size avantaj kazandıracak bir yazılım seçmeniz, işinizin başarısını olumlu yönde etkiler. Yine bugünün sistemleri sayesinde franchise almak isteyen bir müşterinin web sitenizde hangi sayfalarda daha uzun kaldığı gibi bilgilere erişebilir ve direk web siteniz üzerinden müşteri ile iletişime geçebilirsiniz.

  • Denemeden Almayın

Yazılım pazarının en büyük payına sahip olan CRM noktasında fazlasıyla ürünle karşılaşıyor olabilirsiniz. Bu ürünlerin her biri size muhteşem bir uyum vadetse de ne yazık ki gerçek umduğunuzdan farklı olabilir. Ekibinizin de yazılımın kullanım kolaylığını test etmesi açısından oldukça iyi bir fırsat olan deneme sürelerini iyi değerlendirmelisiniz. Deneme süresinde vereceğiniz olumsuz karar hem maliyet hem de zaman açısından size zarar vermez. Ama yazılımı satın almanızın ardından vereceğiniz olumsuz kararın işletmenizin geleceğini olumsuz yönde etkileyebilir.

Bu üç önemli kuralın ortak noktası, işletmenizin hedeflerini ve ihtiyaçlarını doğru belirlemenizdir. Özellikle franchise sektöründe, bu hedefler ve ihtiyaçların belirlenmesi çok daha önemlidir. Çünkü franchise sistemindeki rakamlar normal bir işletmenin sahip olduklarından çok daha fazladır ve birçok noktadan veri akışı gerçekleşir. Her an büyük bir kaosa ev sahipliği yapabilecek olmanın verdiği endişe ile çalışmak yerine güvenle süreçlerinizi emanet edebileceğiniz bir CRM yazılımı arıyorsanız, doğru CRM yazılımı seçimi ile ilgili bu yazımıza da göz atabilirsiniz.