CRM

CRM sistemleri artık ölçeği fark etmeksizin her işletme için dijital dönüşümün ilk adımlarından biridir. Yapılan araştırmalara göre aslında CRM satış gelirleri %41’lik bir artış gösterse de işletmelerin %43’ünün CRM sistemlerinin yarısını bile doğru kullanmadığı tahmin ediliyor.. En iyi teknolojiye sahip olmak, doğru kullanmadığınız sürece pek bir anlam ifade etmediği gibi her işletmenin hayali olan başarıya da sizi götürmeyecektir.

CRM

Bir Forrester raporunda, analist William Band, CRM konusunda firmaların yaptığı yanlışları belirlemek adına 150 şirketle görüştü. Sorularına aldığı yanıtlar, firmaların %18’inin doğrudan yetersiz strateji sonucunda CRM konusunda başarısız olduğunu gösterdi. İstatistikler, CRM konusunda bir stratejiye sahip olmadan başarılı olunamayacağını kanıtlıyor. Peki, işletmeler doğru CRM stratejisini nasıl yaratacaklar? İşte birkaç ipucu;

Bir Hedef Belirleyin

CRM’e yatırım yapma nedeniniz şirketinizin hedeflerine yardımcı olmasıdır. Dolayısıyla şirketinizin hedefleri ne kadar belirgin olursa, CRM sistemi de sizin için o kadar fayda sağlayacaktır. Başarmak istediklerinizi keskin bir şekilde belirlemeli ve daha sonra planlayarak, bir harita çıkarmanız, CRM sisteminin daha verimli olmasına yardımcı olur. Haritanızı olabildiğince esnek hazırlamanız, sonraki aşamalarda olası revizyonları kolaylaştıracaktır.

Müşterilerinize Öncelik Verin

İşletmeler genellikle müşterilerine eşit muamele yapmak ister, yalnız iş dünyasında demokrasi aramak çoğu zaman yanlıştır. Bu dünyanın kendine has kuralları olduğunu unutmamak gerekir. Bir şirketin başarılı olması için gerekenler listesinin ilk sıralarında müşteri deneyimine özen göstermesi gelmektedir.  CRM sistemi söz konusu olduğunda da müşteri deneyimini ön planda tutarak, müşterilerinize öncelik vererek seçiminizi ve hedeflerinizi belirlemenizde fayda vardır.

Çalışanlarınızla İletişim Kurun

CRM sistemleri fazla miktarda veriyi işlemek ve çeşitli gruplar arasındaki iletişimi kolaylaştırmak için tasarlanmış olsa da hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacak olan personelinizdir! Dolayısıyla çalışanlarınızı stratejik sürecin her adımına dahil etmeniz, stratejinizin başarısını olumlu anlamda etkileyecektir.

Değişikliklerinizi Derecelendirin

İşletmenizin bir parçasının olması gerektiği gibi çalışmadığını düşünüyorsanız, zararı en aza indirebilmek için yapacağınız değişiklikleri derecelendirebilirsiniz. Bu gibi bir durumda genellikle işletmeler yeni teknolojiyi en kısa sürede uygulama arzusu içerisine girerler. Oysaki tek seferde birçok değişiklik yapılması durumunda çalışanları verimliliği olumsuz yönde etkilenebilir. İş gücünüzün verimini göz önünde bulundurarak, CRM stratejinizi aşamalı olarak oluşturarak ve çalışanlarınıza da aşamalı olarak tanıtarak, daha verimli bir yapı kazanabilirsiniz.

Müşterilerinizi İlk Temastan Önce İzlemeye Başlayın

CRM, işletmelerin müşteri yolculuğunun her aşamasında,veri yakalamalarına olanak tanır.  Buna rağmen birçok işletme, ilk temastan önce potansiyel müşterilerini izlemek amacıyla CRM yazılımını kullanmaz. Sosyal CRM gibi günümüzün araçlarını kullanarak, potansiyel müşterilerinizi birer müşteriye dönüştürebilirsiniz. Sosyal CRM hakkındaki yazımızı buradan okuyabilirsiniz.

 Değerlendirin ve Geliştirin

Her işletmenin kendine has süreçleri ve bu süreçlerin yarattığı zorluklar vardır. CRM stratejiniz olmadan bu zorlukların üstesinden gelmek pek mümkün değildir. Dolayısıyla öncelikle gerçekleri kabul ederek, neyin etkisiz olduğunu bilerek, sisteminizdeki zayıf noktaları değerlendirin ve geliştirin!