Perakende

Perakende sektörünün yapısı gereği müşteri ilişkileri yönetimi kritik bir önem taşır. Doğru bir CRM sistemi ile müşteri ilişkilerini iyileştirebilir, memnuniyeti artırabilir, maliyetlerinizi düşürebilir ve organizasyonunuzun pazardaki performansını daha iyi bir noktaya taşıyabilirsiniz. Perakende sektöründe doğru CRM yazılımını seçmek ve ihtiyacınız olan özelliklere sahip olduğundan emin olmak için, CRM’in nasıl çalıştığını ve perakende işlemleriniz üzerindeki etkilerini bilmenizde fayda var;

Perakende

Segmentasyon

CRM yazılımları, müşteri tercihleri ve demografik veriler dahil olmak üzere, her bir müşteriniz hakkında detaylı veri toplamanıza yardımcı olur. Bu bilgileri pazarı bölümlere ayırmak ve her bir müşteri grubuna yaklaşımınızı özelleştirmek için kullanabilirsiniz. Örneğin, bir segmentte çok sayıda genç ailenin bulunduğunu tespit edebilir ve aile dostu perakende satış ortamı oluşturabilirsiniz. Ya da verileriniz yaş ortalamasının daha yüksek olduğunu gösteriyorsa, tekerlekli sandalyeler için rampalar yerleştirebilir ve mağazanızı daha kolay erişilebilir bir hale getirebilirsiniz. CRM verilerine dayalı segmentasyon ile perakende stratejilerinizi sahip olduğunuz müşterilere daha uygun olacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Promosyonlar

CRM yazılımları ile topladığınız veriler, yalnızca belirli bir kitleye hitap eden promosyonlar hazırlamanıza değil, aynı zamanda bireysel müşterileri de hedeflemenize olanak tanır. Örneğin, bir müşterinin web sitenizi ziyaret ettiğini ve belirli ürünlere baktığını görerek, bu ürünlerin promosyonlarını e-posta pazarlamanız içerisine dahil edebilirsiniz. Bu şekilde CRM, alıcıyla ilgisi olmayan promosyonları azaltmanıza ve gönderdiğiniz malzemenin alaka düzeyini artırmanıza yardımcı olur.

Alımlar

CRM yazılımları, müşteri alımlarının ve müşteri servis aramalarının kayıtlarını tutarak, her müşterinin satın aldığı ürünleri ya da satın alma ile ilgili herhangi bir memnuniyetsizlik sorunu olup olmadığını takip etmenize olanak tanır. Bu bilgiler ile satın aldıkları ürünlerin ömrünün sonuna ulaşması durumunda, müşterilere özel teklifler gönderebilirsiniz. Bu tip bir strateji ile ürünlerinizi tam ihtiyaç duyduğu anda müşteriye sunabilir ve sizden tekrar satın alma yapması durumunda düşük fiyatlandırma yapabilirsiniz.

Müşteri Sadakati

CRM’in sağladığı avantajlardan belki de en belirgin olanı; müşteriyi elde tutmanıza yardımcı olmasıdır.  CRM yazılımlarında bulunan müşteri sadakat programları ile halihazırda takip ettiğiniz müşterileri korumak için ödül puanları ya da bonuslar verebilirsiniz. Bu tür programlar, maliyetleri düşürmenizi sağlayarak, müşteri sadakatini artırmanıza yardımcı olur.