CRM

Geçmişte sadece karşılayabilecek olan işletmeler için avantajlar sunan CRM yazılımları bugün küçük işletmeler için bile popülerlik kazanmış durumdadır. Yapılan bir araştırmaya göre Ekim 2018’de yaklaşık olarak 1.500 küçük işletme sahibinin %23’ünün önceki yıla oranla CRM yazılımı kullanmayı gerekli bulduğu ortaya çıktı. Yazılım pazarının en hareketli oyuncusu olan CRM, işletmelere sunduğu profesyonellikle önümüzdeki dönemde daha çok tercih edileceğinin sinyallerini veriyor.

CRM

Merkezi bir veri tabanı olan CRM, iletişim bilgilerinizi tek bir yerde saklayarak, yönlendirmeleri ve takipleri daha kolay yönetmenize olanak sağlıyor. Fakat, gelişen teknoloji ile birlikte eklenen yeni özellikler, CRM’in potansiyelini artırabiliyor. Doğru CRM’i bulduğunuzu düşünüyor ve bu yeni teknolojileri hemen yazılımınıza eklemek istiyor ya da CRM yazılımınızı yükseltmeyi planlıyorsanız, doğru yerdesiniz. İşte CRM yazılımınızı yükseltmeden önce dikkat etmeniz gerekenler;

Koşmadan Önce Yürümelisiniz

Günümüzde hem büyük şirketler hem de küçük işletmeler, satış başarılarını sağlamak adına CRM yazılımlarına büyük önem veriyor. Kuşkusuz bu herkesin aynı CRM yazılımını kullandığı anlamına gelmiyor.

Genel olarak baktığımızda, kurumsal CRM yazılımlarının karmaşık iş akışlarını ve çok yönlü bir organizasyonun iş süreçlerini yönetmek için otomasyon ve kişiselleştirme gibi özellikler ve eklentiler sunması bekleniyor. Küçük işletmeler için iş akışını yönetmek çok daha kolayken, büyük organizasyonlar için aynısını söylemek pek de mümkün olmuyor.

Bir girişimci olarak, ileriyi düşünmeniz ve şirketinizle birlikte ölçeklenebilecek bir CRM yazılımı seçmeniz, sizin açınızdan çok daha büyük fayda sağlayacaktır. Ancak, çok popüler ve pahalı olan CRM yazılımlarının küçük işletmelere zarar verebileceği gerçeğini de göz önünde bulundurmanızda fayda vardır. Dolayısıyla CRM seçiminizi yaparken ya da mevcut CRM’inizi yükseltirken dikkat etmeniz gerekenleri şöyle sıralayabiliriz:
Mevcut Sistem İhtiyaçlarınızı Karşılıyor Mu? 

‘İstek’ ve ‘İhtiyaç’ arasındaki ince çizgi, söz konusu yazılım yatırım olduğunda çok daha tehlikeli bir noktada durur. CRM yazılımınızda gerçekten öğrenen makine özelliğine ihtiyacınız var mı? Yoksa sadece trendler sizi etkiliyor mu?

Lider CRM yazılımı sağlayıcılardan biri olan Salesforce’un verilerine göre CRM kullanıcılarının yüzde 72’si kullanılabilir olanı tercih ediyor. Bu noktada değerli olan yeni bir özelliğe gerçekten ihtiyacınız olup olmadığını doğru belirlemeniz ve gerçekten ihtiyacınız var ise mevcut CRM’inizi bu durumda iyi değerlendirmenizdir. Örneğin, CRM’inizi yeniden yapılandırmak veya fazladan bir eklenti satın almak mümkün müdür? Sorusunu sorabilirsiniz. Uygulanabilir bir geçici çözüm bulunmuyorsa ve mevcut CRM ihtiyaçlarınızı karşılayamıyorsa, başka bir yere bakmaya başlamanın zamanı gelmiştir.

Yeni Sistem Bütçenize Uygun Mu? 

Yapılan araştırmalar, küçük işletme sahiplerinin yüzde 13’ünün 2019’da CRM harcamalarını artırmayı planladıklarını ortaya koyuyor. CRM ihtiyaçlarınızı değerlendirirken, bütçenizi göz önünde bulundurmanız oldukça önemlidir. Bu basit gibi görünse de CRM’ yazılımlarının maliyeti çoğu zaman kazandırdıklarından fazla olabilir.

CRM yazılımının maliyeti ilk aşamada size uygun gelebilir. Fakat bu değerlendirmeyi yaparken, uygulama, eğitim ve entegrasyonlarla ilgili maliyetleri de göz önünde bulundurmanızda fayda vardır. Bu yüzden seçiminizi yaparken, satın alınabilirlik noktasında özen göstermelisiniz. Bir CRM’e sahip olmanın maliyetini yukarıda bahsettiklerimizle birlikte finansal olarak karşılayabileceğiniz düzeyde ise yatırımın karşılığını verme olasılığı da artar.

Ekibiniz Değişikliğe Hazır Mı?

CRM değişikliğine ihtiyacınız olduğunun en büyük kanıtı ekibinizin yazılım konusundaki geri bildirimleridir. Tüm ekibin katılım sağlamadığı bir sistemin doğru çalışma olasılığı neredeyse yoktur. Ekibinizin değişim sırasında doğru yönetilmesi oldukça kritik bir önem taşır. Süreç boyunca ekibinizle birlikte karar vermeniz yazılımdan sağlayacağınız fayda açısından oldukça değerlidir.