CRM yatırımı

Amazon ve Walmart’ların dünyasında, küçük işletmeler milyarlara olmasa da milyonlara karşı, müşteri hizmetleri, satış ve pazarlama harcamaları konusunda nasıl rekabet edeceğini bilemez bir hale gelmiştir. Bu endişenin mimarı ise kuşkusuz hangi teknolojiyi kullanmaları gerektiği yönündeki soru işaretleridir. Özellikle söz konusu doğru bir CRM yatırımı yapmak olduğunda, bu soru işaretlerinin sayısı daha da artmaktadır.

CRM yatırımı

Kurumsal şirketler, güçlü müşteri ilişkileri yönetimi adına, kişiselleştirme ve yazılımı benimseme konusunda binleri hatta bazen milyonları gözden çıkarabilirken, söz konusu küçük işletmeler olduğunda bütçe daralmaktadır.  Yazılım konusunda yapılacak yatırımın artması, yararını da artıracak gibi görünse de aslında bu algı oldukça yanlıştır. Küçük işletmelerin %13’ünün 2019’da CRM yazılımlarına ayırdıkları bütçeyi artırmayı planladıkları bu dönemde, bir diğer oranı daha göz önünde bulundurmakta fayda vardır. Küçük işletmelerin özellikle CRM lisanslarının %50’si kullanılmamakta ve pahalı teknolojiler söz konusu olduğunda alıcının pişmanlık duyduğunu göz ardı etmemek gerekir.

Peki, sorun nerededir? Neden bu kadar çok küçük işletme gereksiz harcama yapmakta ve büyük paketlere fazlaca para harcamaktadır? bu sorulara yanıt vermeye çalışacağız;

Sadeliğin Gücü

Geleneksel olarak, yazılım geliştiriciler pahalı ve özellik bakımından zengin CRM yazılımları satmaya devam ediyorlar. Bugünün platformlarında her ölçekteki işletme tarafından erişilebilir, ancak bir işletme için işe yarayan yazılım, her zaman küçük işletmelerin ihtiyaçlarına yanıt verebilen bir yapı sunamıyor.

Birçok CRM sağlayıcı, ürünlerini ilk önce küçük işletmelere pazarlayarak başlasa da, bu şirketlerin kurumsal düzeydeki satışları yakalayabilmesi için nihayetinde daha sofistike bir yapı gerekmektedir.  Çoğunlukla başarısızlıkla sonuçlanan CRM projelerinin temelinde yatan problem karmaşık yapıyı daha da karmaşık bir hale getiren yazılımlardır. Dolayısıyla bu noktada sadelik işletmelerin önceliği olmalı ve kullanım kolaylığı sağlayan, aynı zamanda işletmenin iş süreçlerine uyum sağlayabilecek kadar esnek yapıda olan bir CRM sisteminin seçilmesi, başarısızlık olasılığı bir nebze azaltacaktır.

1- Yapay Zekâ ve Öğrenen Makineler

Geçtiğimiz yıllarda adını sıkça duyduğumuz Endüstri 4.0 ile birlikte hayatımıza birçok kavram girdi ve girmeye devam etmektedir. Önümüzdeki birkaç yıl boyunca, potansiyel satışları tahmin etmek ve şirketin geleceği ile ilgili daha sağlıklı öngörülere sahip olmaya yardımcı olmak adına CRM yazılımlarında yapay zekâ ve öğrenen makineleri çok daha fazla görmemiz beklenmektedir. Büyük işletmeler açısından durum değerlendirildiğinde bu iki teknolojinin getirisinin büyük olacağını söyleyebilirken, küçük işletmeler açısından durum aynı mıdır? Büyük olasılıkla küçük işletmeler söz konusu olduğunda, yatırım getirisi açısından bu iki teknolojinin aynı sonucu doğurmayacağını söyleyebiliriz.

Küçük bir işletme olarak, hangisine odaklanmanız gerektiğini bilmek adına öğrenen makineler ya da yapay zekâ gibi pahalı teknolojilere ihtiyacınız olmayabilir. İhtiyacınız olan şey, işletmenize ve iş süreçlerinize doğru bir bakış açısı kazanmanızdır. Pek çok basit CRM, potansiyel müşterileri, mevcut müşterileri ve projeleri izlemenize olanak tanır ve hatta kimisi kişiselleştirme özellikleri ile birlikte bu süreçleri tamamen size özgü bir hale getirebilir. Dolayısıyla doğru teknoloji konusunda seçiminizi yapmadan önce işletmenizin ihtiyaçlarınızı öncelik sırasının en üstüne yerleştirmeniz, yatırımınızın geri dönüşü açısından çok daha garanti bir yol çizecektir.

2- Otomasyon

Yine büyük işletmelerin en çok ihtiyaç duydukları alanların başında otomasyon gelmektedir. Çünkü büyük işletmeler süreçlerini bir montaj hattına dönüştürmeye çabalar ve bireysel çalışanlarının belirli bir prosedürü takip ettiğinden emin olmak isterler. Fakat aynı durum küçük işletmeler için söz konusu olduğunda zaten karmaşık olan süreç, daha da karmaşık bir hal alabilir ve küçük işletmeleri eşsiz kılan insan dokunuşunu ortadan kaldırabilir. Işık hızı bir verimlilik yerine küçük işletmelerin kişisel etkileşimleri daha fazla rekabet avantajı kazandırabilir.

3- Gelişmiş Raporlama

Büyük işletmelerdeki yöneticiler, hedeflerine ulaşmalarını sağlamak adına çeşitli özelleştirilebilir raporlamaya ihtiyaç duyabilir. Ancak küçük bir işletmede yöneticilerin çoğunun gelişmiş bir raporlama özelliğine ihtiyaçları yoktur. Daha basit raporlama araçları ile işin son durumu hakkında bilgi almak küçük işletmeler açısından çok daha kolay ve maliyet açısından da çok daha uygundur.

Küçük bir işletme iseniz, sizin için en doğru teknoloji ile hareket etmeniz ve tamamen size özel süreçleri yönetebileceğiniz bir CRM yazılımına yatırım yapmanız oldukça önemlidir. Nelere ihtiyacınız olduğunu ve daha da önemlisi nelere ihtiyacınız olmadığını belirlemeniz, doğru bir harita çizmenize yardımcı olarak, yapacağınız yatırımın getirisini garanti altına almanızı sağlar.