otomasyon

İşletmenizin hem bir CRM sistemine hem de pazarlama otomasyon sistemine mi ihtiyacı var? Bir seçim mi yapmalısınız yoksa her ikisini birden mi kullanmalısınız? Eğer bu sorular bir süredir işinizin gündemini meşgul ediyorsa, bu yazımız bir yanıt niteliğinde!

otomasyon

CRM sistemleri ve pazarlama otomasyon sistemleri, iş süreçlerini iyileştirme açısından gayet iyi bilinmekle birlikte, çoğu satış lideri ikisi arasındaki farkı ve birlikte kullanıldığında yaratacağı etkiyi bilmez.

Günümüzün teknolojisine ayak uydurmadan başarının hayalini dahi kuramayacağımız bir dönemde, teknolojik araç yatırımı birçok işletme için bir kabusa dönüşüyor. Ucuz olanın iyi olmadığı, iyi olanın ucuz olmadığı alternatifler arasından işletmeniz için en doğru kararı vermek gün geçtikçe daha da zor bir hal alıyor. Bu noktada ihtiyaçların doğru belirlenmesi bütçe aşımından ve başarısız bir uygulamadan bir nebze korunmayı sağlıyor. İş süreçlerini hızlandırmak, kar etmek ve rekabetin içerisinde kalmaya devam etmek gibi hedefler için CRM mi yoksa pazarlama otomasyon sistemi mi satın almalısınız?

CRM ve Pazarlama Otomasyon Sistemi Arasındaki Farklar

CRM, satış sürecinin tamamında müşteri ilişkilerini yönetmenize yardımcı olur.

Müşteri ilişkilerini geliştirmenin yanı sıra, CRM sistemi ile verimli bir şekilde satış yapabilir ve müşterilerle gerçek zamanlı olarak iletişim kurabilirsiniz. Tüm bunların ardından CRM sistemlerinin aslında tamamen satış odaklı olduğunu söyleyebiliriz.

Pazarlama otomasyon sistemleri ise yeni müşteri adayları oluşturarak, mevcut müşterilere çapraz satış yapma, marka bilinirliği ve müşteri kazanımı gibi alanlarla ilgilidir. Web sitesi ziyaretleri, e-postalar ve abonelikler gibi davranışları izleyerek, satış sürecinin başlangıcını tetikleyen Pazarlama otomasyon sistemleri, tamamen pazarlama odaklıdır.

İki özel amaç için tasarlanan bu iki teknolojinin bir ortak noktası var ise o da müşteridir!
 

İşletmenizde sadece CRM var ise pazarlama departmanınız CRM içerisindeki veriden faydalanabilir. Fakat bu manuel çaba kuşkusuz ki çalışanınıza zaman size de maliyet kaybı olarak geri dönecektir.

Pazarlama Otomasyon Sistemini Ne Zaman Entegre Etmelisiniz?

Bir CRM sisteminiz var ve potansiyel müşterilerinizin sosyal medya aracılığıyla dikkatini çekmek, web siteniz, e-posta ve etkinlikleriniz gibi çeşitli kanallar üzerinden verimli bir şekilde pazarlama gerçekleştirmek istiyorsanız, pazarlama otomasyon sistemini entegre etme zamanınız gelmiş demektir. CRM ile birlikte çalışan pazarlama otomasyon sistemi, satış döngüsünü çok daha ileri bir boyuta taşıyarak, başından bu yana arzu ettiğiniz kazancı sağlamanıza yardımcı olur.

İşletmenizin hem CRM sistemine hem de pazarlama otomasyon sistemine ihtiyaç duyup duymadığına karar veremiyorsanız, satış sürecinizi ve karşılaştığınız zorlukları tanımlayarak, analiz edebilirsiniz. Bu sayede satış ya da pazarlama ekibiniz için en doğru kararı verebilirsiniz.