CRM

Müşteri ilişkileri yönetimi, satış açısından her organizasyon için en büyük önceliklerden birisidir.  Modern CRM, satışları artırmanın yanı sıra, günümüz için en değerlilerden biri olan Müşteri deneyimi ve potansiyel müşteri konularında da avantaj yaratmaktadır.

CRM

Yeni potansiyel müşterilerle iletişim kurmak, toplantıları düzenlemek, mesajları takip etmek gibi günlük ve her an karmaşaya dönüşebilecek görevleri CRM yazılımı aracılığıyla kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmek isteyen her işletmenin önceliği doğru CRM yazılımını bulmak olmaktadır. Peki, yazılım pazarının en büyük oyuncusu CRM konusunda, seçim yaparken nelere dikkat etmelisiniz? CRM Haber olarak, bu yazımızda sizler için sekiz adımlık bir kılavuz hazırladık;

1- Sadelik

Dünyanın en iyi CRM yazılımını seçmiş olsanız da kullanım açısından karmaşık bir yapıya sahipse, yanlış bir seçim yapmışsınız demektir. Güçlü bir CRM yazılımının en belirgin özelliği, basit bir tasarımdır. Bu tasarım sadece satış ekibi için değil, tüm departmanların CRM kullanımını kolaylaştırır. Bu sayede tüm ekibiniz CRM’in sunduğu avantajlar yararlanırken, işletmeniz daha verimli ve etkin bir yapıya kavuşur.

2- Kolay İş Birliği

Özellikle farklı bölgelerde ofislere sahip olan firmalar açısından CRM yazılımı ciddi bir önem taşımaktadır. Tüm ekibin bir proje üzerinde çalışabilmesini kolaylaştıran Cloud CRM gibi yazılımlarla, mesafeler birer karmaşaya dönüşmekten çıkabilir. Tüm ekip üyelerinin müşteri ve kampanyalarla ilgili gelişmeleri takip edebileceği bir yazılım ile nerede olduğunuz fark etmeksizin, iş süreçleriniz olması gerektiği gibi işlemeye devam edebilir.

3- Kişiselleştirme

Her işletmenin iş süreçleri kendine has bir yapıya sahiptir. CRM’inizde kuşkusuz iş süreçlerinizi kolaylaştıran bazı özellikler vardır. Fakat bunun yanında, tamamen size özel geliştirmeler yapabileceğiniz esnek bir yazılım ile rakabet ortamındaki şansınızı ikiye katlayabilirsiniz. Bu sayede işiniz büyüdükçe, CRM yazılımınız da sizinle birlikte gelişebilir.

4- Verimli Planlama ve Takip

Manuel olarak yönetildiğinde unutulan görevlere, doğru bir CRM yazılımı ile son verebilirsiniz. CRM yazılımının sunduğu verimli planlama ve takip özelliği sayesinde, kampanyaları ve müşteri ilişkilerini kolaylıkla yönetebilir ve hiçbir şeyi kaçırmadığınızdan emin olarak, bir sonraki adımınızı belirleyebilirsiniz.

5- Müşteri Analizi

Güçlü bir CRM yazılımının bir diğer belirgin özelliği, müşterilerinizin her hareketini izleyebilmenize olanak tanımaktır. Bu sayede müşteri hareketlerine göre kampanyalar hazırlayabilir ve müşteri hizmetlerinizi geliştirebilirsiniz. Müşteri veri ve analizlerini inceleyerek, müşterilerinizle daha iyi ilişkiler kurabilir ve onların bir sonraki hamlesini tahmin edebilirsiniz.

 6- Entegrasyon

Günümüzde her işletmenin elindeki veri miktarı artmakta ve buna bağlı olarak yönetim zorlaşmaktadır. CRM yazılımlarının yenilikçi yapısı bu anlamda işletmelere avantaj sunmakta ve özellikle entegrasyonlarla birlikte bütüncül bir anlayış sağlamasıyla yönetimi kolaylaştırmaktadır.

7- Kolay Arama Fonksiyonu

Doğru bir CRM seçimi için göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer özellik, iyi bir arama motoruna sahip olup olmadığıdır. CRM içerisinde saatlerce bilgi aramak yerine, istediğiniz bilgileri kolayca bulabileceğiniz bir CRM günümüzün iş dünyası açısından daha verimli bir yapı sunar. Zamanın her şey olduğu bugün, veri arayarak vakit kaybetmek istemiyorsanız, kolay arama fonksiyonu olan CRM yazılımlarına öncelik vermenizde fayda var.

8- Mobil CRM

Özellikle satış ekibinin sahadayken, CRM bilgilerine ihtiyacı olduğu zamanlar olacaktır. Bu gibi durumlarda her yerden çalışabilme imkânı sunan Mobil CRM oldukça kritik bir önem taşımaktadır. Telefonunuzdan mobil uygulamayı açarak, CRM verisine erişebilir ya da müşterilerle ilgili bilgiler ekleyebilirsiniz.