CRM

Ölçeği fark etmeksizin bugün tüm işletmeler, müşterilerle iyi ilişkiler kurmanın ve bu ilişkileri korumanın ne kadar önemli olduğunu anladı. Her bir işin veriye bağlı olduğu bugünlerde, en küçük işletme bile müşterileri, tedarikçileri ve daha birçok konu ile ilgili önemli veriye sahiptir. Bu veriler her daim dağınık olma eğiliminde olduğundan, her işletme bir CRM sistemine ihtiyaç duymaktadır.

Geçmişe baktığımızda, iyi yöneticilerin ya da satış yöneticilerinin hesaplamalarını kağıtlar üzerinde ya da rasgele elektronik tablolarda yaptığı ve oldukça zaman kaybettiği bir manzara ile karşılaşırız. Sınırlı bir değere sahip olan bu hesaplar, müşteri ilişkisine bağlı olarak kolaylıkla gözden kaçırılabilir ve kaybolabilirdi. Kısacası o dönemler, bu tablolardan ya da kağıtlardan bir değer elde etmek, bilimden çok bir sanattı.

CRM

Günümüzde ise dijital teknolojinin yükselişi ile birlikte, müşteriyle ilgili gerçek bilgilere, çoğu zaman daha önce görülmemiş bir biçimde, kolaylıkla erişebiliyoruz. Geçmişte tahmin yaparak, rekabet gücünü elinde tutanlar için günümüz dünyasının koşullarının bir hayli değiştiğini ve rekabeti belirleyenin artık teknoloji olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Bugünü iş dünyası açısından değerlendirdiğimizde, kesin olan bir şey varsa; teknoloji bir işletme tarafından ne kadar benimsenirse, o işletmenin hayatta kalma olasılığı o kadar artar.  Ancak bu kesin bilgi sadece büyük organizasyonlar için geçerli değildir. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ’ler), birçok ülkede iş gücünün yüzde 70’ini oluşturuyor. Dolayısıyla dijital teknolojiden en fazla yararlanan kesimin onlar olduğunu söyleyebiliriz.

Bir CRM sisteminin sağladığı güç ile birlikte, KOBİ’ler müşteri verilerini kullanarak, uzun vadede daha yüksek memnuniyet ve sadakat sağlayabilirler. CRM, bir işletmenin satış performansıyla ilgili bilgi edinmesine yardımcı olmak amacıyla tasarlandığı için trendleri temel alan stratejileri ayarlayabilir. Ayrıca, otomatik olarak, iş akışı kurallarını belirleyerek, satış ekibinin sürekli beslenmesine yardımcı olur, bu sayede ise potansiyel müşterilerle olan etkileşimler riske atılmaz.

CRM’in Bir KOBİ’ye Kazandıracağı Beş Özellik;

Müşterileri Daha İyi Anlayabilirsiniz.

CRM sistemi ile müşteri adaylarının listesini, kişileri ve var olan müşterileri CRM sistemine aktarmanızın ardından, satış ve hesap yönetimi gibi alanlarda ekibin kilit hedeflerle olan ilişkisini tutarlı ve verimli bir şekilde izlemeye başlayabilirsiniz. Buna bağlı olarak, müşterilerin daha derinlemesine anlaşılmasını, satış fırsatlarını ve mevcut müşterilerden yeni işler kazanma şansınızı net bir şekilde görebilirsiniz.

Daha şeffaf bir görünüm sayesinde, işletmeler müşterilerini daha mutlu edebilir ve mutlu müşterilerin tekrar işletmeden hizmet istemesi olası hale gelir. Yapılan araştırmalara göre tekrarlanan müşteriler %33’e kadar daha fazla harcama yapar. Bu durum da işletmeniz için daha az zaman ve daha çok kar demektir.

Potansiyel Müşterileri Daha Az Maliyetle Müşteriye Dönüştürebilirsiniz. 

Bir CRM sistemi, otomatik hatırlatıcılar aracılığıyla bir dizi e-posta şablonu oluşturmanıza yardımcı olabilir ve bu durum satış ekibinizin teklifleri daha kolay takip etmesini sağlar. Bugünün müşterilerinin en büyük beklentisinin hız olduğu bir gerçektir. CRM sistemleri organizasyonlara bu hızı sağlayarak, e-posta takibini daha doğru hale getirir ve fırsatları kaçırmamanıza yardımcı olur.

CRM sistemleri, satış, müşteri hizmetleri, pazarlama ve daha fazlasını içeren departmanlarda müşteri deneyimini geliştirebilir. Bu sayede ise mevcut müşterilerden işlerin tekrarlanmasına olanak tanır ve potansiyel müşterileri daha az maliyetle müşteriye çevirmenizi sağlar.

Daha Verimli ve Hızlı Yanıt Verebilen Bir Yapı Oluşturabilirsiniz.

Bir CRM sisteminin sunduğu iş akışının otomasyonu, temel bilgilerin ve metriklerin net bir görüntüsünü sunar. İş akışını daha iyi takip etmenize olanak tanıyan sistem, satış ekiplerinin müşteri yaşam döngüsü hakkında kapsamlı bilgiler edinmesini ve müşterilere daha hızlı yanıt vermelerini sağlar.

Çok Kanallı Entegrasyon Sağlayabilirsiniz.

Günümüzde alışveriş yapmanın birçok yolu vardır. Müşteriler, istedikleri hizmet ya da ürün için bilgi arayışına girerler ve web siteleri, e-posta, telefon görüşmesi, sosyal medya ya da mağaza gibi birçok yoldan birini tercih ederek, alışveriş yaparlar. CRM sistemi tüm bu yolları birleştirebileceğiniz ve müşterinin arzusuna tek bir platformdan yanıt verebileceğiniz bir yapı sunar.  Birden fazla kanaldan toplanan ve CRM merkezinde toplanan müşteriler ve potansiyel müşteriler hakkında eksiksiz, doğru bilgiler sayesinde, satış ve pazarlama ekiplerini enerjilerini doğru müşterilere odaklayabilir.

Mobil CRM ile Hızlı ve Etkin Bir Yapı Kazanabilirsiniz.

Müşteri ilişkileri yönetimi açısından belki de en önemlisi ekiplerin kendi aralarında veri paylaşımı ve iş birliği yapabilmesidir. CRM sisteminde haftalık, e-posta ile iletilen raporlar aracılığıyla, satış ekipleriniz aylık, üç aylık ve yıllık hedeflere ulaşmak konusunda hangi noktada olduklarını kolaylıkla görebilirler.

Özellikle mobil destekli bir CRM sistemi ile sahada olan ekipler, müşteri verisine anında ulaşabilirler. Bu sayede karşısındaki müşterinin taleplerini doğru anlayarak, müşteri memnuniyetini artırabilirler. CRM seçimi konusunda alternatifler arasından sizin için doğru olan yazılımı bulmak, başarınızı artıcaktır. seçim sürecindeyseniz ve henüz bir stratejiniz yoksa konu ile ilgili yazımıza göz atabilirsiniz.