Chatbotlar

Teknolojik gelişmeler her geçen gün daha da hızlanırken, bir önceki teknolojiyi arkamızda bırakmaya alıştık diyebiliriz. E-mail ve web pazarlamasından önce sıklıkla karşılaştığımız çağrı merkezlerinin yerini  Chatbotlar ve Bulut CRM alıyor! Önceden sıklıkla müşterilere satış yapmak ve satış sonrası destek sağlamak amacıyla telefon başında zaman geçiren müşteri ya da satış temsilcileri ile gerçekleştirdiğiniz sohbetleri unutabilirsiniz.

Chatbotlar

Çağrı merkezlerinin kısa geçmişine bir bakış atacak olursak; yıllar boyunca müşterilerin kullandıkları üründeki hata ile ilgili olarak, telefonların başında uzmanlara yönlendirilmek için sıraya girdikleri, çoğunlukla bağlantı kaybı yaşadıkları ya da sırada beklemekten yoruldukları, çalışanların ise bütün gün telefonun başında oturduğu bir sistem olduğunu söyleyebiliriz. Mutlaka bu yazıyı okuyan herkesin başından geçen bir çağrı merkezi sohbeti, çoğunlukla da sinirlerin gerildiği ve kavganın eşiğinden dönüldüğü bir anı vardır. Harcadığımız saatler düşünüldüğünde çağrı merkezleri ile vedalaşmanın çok da kötü olmadığını görüyoruz. Peki, bu vedanın nedeni nedir? Ya da gelen gideni aratır mı? 

Bulut ve Chatbot Teknolojisi

Bugün sayıları her geçen gün azalan çağrı merkezleri ile birlikte kullanımı günbegün artan chatbot teknolojisi ile karşı karşıyayız. Çağrı merkezlerinde bütün gün telefon başında çalışan insanların yerini alan Bulut teknolojisi ve buna bağlı olarak gelişen chatbotlar ile düzen tamamen değişmek üzeredir. Artık gecenin bir yarısında sorununuzu çözmek adına bir müşteri temsilcisini aramak yerine, öğrenen makinelerden anında destek alabiliyorsunuz.  Bir chatbot, müşterinin saat kaçta ya da nereden aradığına bakmaksızın anında yardımcı olabiliyor. Üstelik sorununuzu çözmek için isterseniz mesaj da atabiliyorsunuz. Başlangıçta birçok kullanıcının ihtiyacına yanıt veremese de bugün yapay zekâ ile chatbot teknolojisi hem müşteriler hem de firmalar tarafından daha çok tercih edilmeye başladı. Özellikle son dönemde sorduğunuz sorulara anında yanıt veren hatta yaptığınız şakayı dahi anlayarak aynı tonda yanıt verebilen chatbotlar yaratıldı.  Zamanla yetenekleri artan ve daha etkili olan chatbotlar sayesinde bütün gün telefon başında zaman harcayan çağrı merkezi çalışanları da onlara ulaşabilmek için saatlerce bekleyen müşteriler de zamandan kazanmaya başladı.

Bulut teknolojisi her sektörü değiştirmeye ve dönüştürmeye devam ederken, Bulut CRM ile birlikte müşteri ilişkileri yönetimi yeni bir boyut kazanıyor. İşletmeler, müşteri deneyimini daha başarılı hale getirmek adına doğru bir Bulut CRM seçimi yapmaya odaklanıyor.Bulut Teknolojisi, yazılım pazarındaki rekabeti her gün daha fazla artırıyor. Sizler de çağrı merkezi çalışanlarınızın zamanından tasarruf etmek ve aynı zamanda müşterilerinizin memnuniyetini artırmak istiyorsanız, Bulut teknolojisi hakkında daha detaylı bilgi almak için NetSuite içeriğimizi inceleyebilirsiniz.