Bulut Tabanlı CRM

CRM sistemleri organizasyonlar açısından her geçen gün daha önemli olmaya başlıyor. Organizasyonunuzun en değerli parçaları olan müşterilerinize daha iyi bir deneyim yaşatmak ve müşteri ilişkileri yönetimini en iyi şekilde sağlayarak verimi artırmak istiyorsanız, sizin için en doğru CRM’İ seçmelisiniz. Alternatiflerin her geçen gün artmasıyla birlikte seçim sürecinin geçmişe nazaran daha zor olduğunu söyleyebiliriz. Seçiminizi kolaylaştırmak için önce ihtiyaçlarınızı doğru belirlemeli ve en önemlisi güncel olanı doğru bir şekilde takip edebilmelisiniz. Bu açıdan seçim sürecinize yardımcı olacağına inandığımız Bulut Tabanlı CRM konusunu biraz daha açmak istedik. Öncelikle, Bulut Tabanlı CRM Nedir?

Bulut Tabanlı CRM

Bulut Tabanlı CRM Nedir?

Günümüzde CRM söz konusu olduğunda On-Premise ve Bulut olmak üzere iki ayrı seçenekle karşılaşıyorsunuz.  On-Premise CRM yazılımı, şirketin kendi server’ı üzerinden çalışır ve güvenliği ile güncellenmesi için bir IT ekibinin sürekli çalışması gerekir. Tamamen firmanın yapısına özel fakat görece pahalı ve zaman alan bir yapıya sahiptir.

Bulut tabanlı CRM sistemleri ise tüm veriyi organizasyon tarafından yönetilen uzaktan erişim sağlanabilen bulut üzerinde toplar. Güvenlik konusunda başından bu yana birçok görüş barındırsa da kolay kurulum, kullanım ve deneyim açısından çok daha başarılı bulunduğunu söyleyebiliriz.

Salesforce’un 2007 yılında ilk bulut tabanlı CRM sistemi; Force.com’u piyasaya sürmesinin ardından bulut tabanlı CRM sistemleri esnekliği ve kolay kullanımı ile yaygınlaşmaya devam ediyor. On-premise CRM sisteminizi Bulut tabanlı bir CRM sistemi ile değiştirmek ya da bir CRM sistemi satın almak istiyorsanız, işte Bulut Tabanlı CRM sisteminin 7 önemli faydası;

1-İstediğiniz yerden, istediğiniz zaman erişim sağlayabilirsiniz.

Bulut tabanlı CRM sistemleri belirli bir ofis ya da lokasyona bağlı olmadığı için istediğiniz yerde ve zamanda, herhangi bir aygıt aracılığıyla erişebilirsiniz.

Modern dünyanın çalışma biçimine ayak uydurmanıza yardımcı olan bulut tabanlı CRM sistemleri ile uluslararası çalışmak da artık çok kolay! İstenilen veriye istediğiniz yerden ulaşmanızı sağlayan ve aynı zamanda son değişiklikleri her yerden takip edebileceğiniz yapısı sayesinde hem zamandan hem maliyetten tasarruf edebilirsiniz.

Bulut tabanlı CRM ile çalışanlarınız da departmanlar arasında veri alışverişini daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilirler.

2-Uygun Maliyet

On-Premise CRM sistemleri beraberinde birçok masrafla gelir. Sadece bu sebeple bile Bulut tabanlı CRM sistemleri günümüzde daha çok tercih edilmektedir. Bir IT ekibine ihtiyaç duymadan, daha küçük bir bütçeyle ve sınırsız kaynakla birlikte bulut tabanlı CRM sistemleri harika bir seçeneğe dönüşmektedir.

3- Hızlı ve kolay uygulama

Yeni bir pazarlama teknolojisine yatırım yapmak uzun ve birçok artı ile eksiyi içerisinde barındıran bir süreç olabilir. Kuşkusuz yatırımı yaparken bir an önce karşılığını almayı ve başarılı bir şekilde çalışmasını arzu edersiniz.

Bulut tabanlı CRM sistemi ile bu arzunuzu gerçekleştirebilirsiniz. Şirketinizin ölçeği fark etmeksizin hızlı ve kolay kurulum sağlayabilir ve hemen yatırımınızın karşılığını almaya başlayabilirsiniz. Tek ihtiyacınız olan aktif bir internet bağlantısı ya da giriş ve uygulama üzerinde yapılması gereken birkaç işlemdir.

Zaman alan bir diğer konu ise çalışanlarınızı yeni yazılım konusunda eğitmek olacaktır. Kurulumdan kazandığınız zamanı çalışanlarınızı eğitmek için harcayabilir ve her durumda zamandan kar edebilirsiniz.

4- Kolay Güncelleme

Daha öncesinde de bahsettiğimiz üzere On-premise CRM sistemlerinde, güncellemeler için bir IT ekibine ihtiyacınız vardır.  Bulut tabanlı CRM sisteminde ise güncellemeyi indirerek kolaylıkla uygulayabilirsiniz.

5- Kolaylıkla yükseltebilir ya da düşürebilirsiniz

Organizasyonun operasyonları büyüyebilir ya da nedensizce küçülebilir. Şirketiniz için çok küçük ya da gereksiz yere büyük bir CRM sistemi yerine tam olarak size göre olanı istiyorsanız, bulut tabanlı bir CRM sistemi seçmeniz gerekiyor demektir.

6- Diğer kaynaklardan veri entegre edebilirsiniz

Bulut tabanlı CRM sistemleri müşteri bilgisini içeren diğer kaynaklardan bilgi aktarımı konusunda oldukça kullanışlıdır.

Bir firma müşteri servisi ile ilgili bilgiyi CRM sistemine aktarmak istiyor olabilir, ya da bir başka firma ERP sistemindeki bilgiyi CRM sistemine aktarmak istiyor olabilir. İşte bu gibi durumlarda bulut tabanlı CRM sistemi ciddi bir avantaj sağlamaktadır.

Son zamanlarda gündemde olan Sosyal CRM yine bu konuda verebileceğimiz en güzel örneklerden biridir. Farklı kanallar aracılığıyla müşteri bilgisini CRM sistemine aktarabilir ve sosyal medyanın gücünü satışlarınızda hissedebilirsiniz.

7- Bulut tabanlı CRM daha güvenilir bir yapıya sahiptir

Eğer On-premise CRM sistemi kapanırsa ve her gün işlenen veriyi bir anda yitirirseniz? Organizasyonların korkulu rüyası olan bu soruyu Bulut tabanlı bir CRM sistemi ile kabuslarınızdan çıkarabilirsiniz. Bulut tabanlı CRM sistemi otomatik olarak verinizi yedekleyerek gelecekte karşılaşabileceğiniz herhangi bir duruma karşı tedbirli olmanızı sağlar.