Sosyal

Günümüzde değişime karşı gelebilmek artık mümkün değildir. Teknolojik gelişmelerinin ekseninde her geçen gün yeni kurallarla, yeni icatlar ve kitle iletişim araçları ortaya çıkmaktadır. Kuşkusuz bu araçların başında kısa bir süre önce hayatımıza giren fakat sanki yüzyıllardır hayatımızdaymış gibi alıştığımız Sosyal Medya gelmektedir. Artık genç, yaşlı demeden herkesin mutlaka bir platformda yer aldığı sosyal medyanın her geçen gün kullanıcısı artmaya devam etmektedir. Böylesine farklı yelpazeye sahip, kullanıcıya tek bir görselle ya da videoyla ulaşabileceğiniz başka bir alan daha yoktur. Firmaların hem kendi sosyal medya yönetimi hem de bu platformlardaki potansiyel müşterilerin yönetimi noktasında yaşadığı zorluklara, Sosyal CRM bir çözüm getiriyor.

Sosyal

Sosyal CRM ya da sosyal müşteri ilişkileri yönetimi sosyal medya kanalları ile CRM’in entegrasyonudur. Bu entegrasyon sayesinde müşteri destek servisiniz, müşterilerle iletişim noktasında daha başarılı bir yapı sağlar. Sosyal CRM’e ihtiyacınız olmadığını düşünüyorsanız, okumaya devam edin;

Müşteriye nasıl ulaştığınız, bugün her zamankinden daha önemlidir. Sosyal CRM ile müşterilerinize onların tercih ettiği kanal (facebook, twitter gibi) üzerinden ulaşabilirsiniz. Bu iletişimlerin perde arkasında CRM sistemi size yardımcı olarak, müşteri hakkında daha fazla bilgi edinmenizi sağlar. Kuşkusuz bu durum da satışlarınızı olumlu yönde etkiler. Sosyal CRM, pazarlama, müşteri destek ekibi ve satış ekibi için başarıyı getirecek en önemli araçlardan biridir.

Geleneksel CRM ile müşteri verisini toplayarak, yönetir ve bir müşteri temsilcisinin olası sorunları çözmesini beklersiniz. Sosyal CRM söz konusu olduğunda ise yaratılan etkileşim ile birlikte markanız ile ilgilenen müşterilerle iletişime geçme şansı yakalarsınız. Sosyal CRM potansiyel müşterilerinizi, müşteriye dönüştürme noktasında geleneksel CRM’e oranla çok daha başarılıdır.

Sosyal CRM’in Faydaları

  • Sosyal CRM ile destek ekibinizi güçlendirerek, daha hızlı çözüm önerileri sunabilirsiniz. Müşterilerin sorunlarını çözmek için gerekli bilgileri CRM’den alabilirsiniz.
  • Gerçek zamanlı veri sayesinde karşınızdaki kitlenin ihtiyaçlarını doğru biçimde analiz edebilir ve bu ihtiyaçları karşılayarak, müşteri deneyimini iyileştirebilirsiniz.
  • Sosyal CRM ile müşterilerinizden anında geri bildirim alabilirsiniz. Bu sayede ürünlerinizi ya da servisinizi değiştirebilir ve müşterileri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Sosyal Medyanın sunduğu imkanlardan sonuna dek faydalanarak, müşterilerinizle olan iletişiminizi çağın gerektirdiği şekilde gerçekleştirmek istiyorsanız, Sosyal CRM tüm bunları gerçekleştirecek en doğru araç olarak sizleri bekliyor.