CRM

Günümüz koşullarında bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) çözümüne yatırım yapmak, işletmeler açısından beraberinde birçok risk ve teknik bilgi ihtiyacını doğurur. Tüm CRM projelerinin üçte ikisinin bir sebepten ötürü başarısız olduğu günümüzde, yazılıma yatırım yapmak işletmelerin gözünü korkutmaktadır. CRM projesini uygulamaya başlamadan önce sistemin işletmenizde nasıl bir rol oynayacağını ve hizmetin detaylarını anlamak bu yüzden oldukça kritik önem taşımaktadır. Doğru şekilde uygulanan bir CRM yazılımı şirketinizin en güçlü varlıklarından birine dönüşebilir.

CRM

Öncelikle CRM sisteminin ne olduğunu ve işiniz için neden önemli olduğunu anlatarak başlayalım;

Basit tanımıyla CRM yazılımları, satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri arasındaki işlemleri çok daha kolaylaştıran kaynaklardır. Özünde, CRM yazılımı verimliliği ve üretkenliği artırarak, daha iyi bir müşteri memnuniyeti ve daha yüksek kar elde etme amacıyla tasarlanmıştır. Müşterilerinizin ihtiyaçlarını ya da sorunlarını anlamanıza yardımcı olarak günümüzün iş dünyası için en değerlilerden biri olan müşteri deneyimini daha iyi ve doğru yönetmenize yardımcı olur.  Doğru bir CRM ile müşteri iletişim kanallarını basitleştirebilir, sürdürülebilir kampanyalarla sürekli müşteri iletişimini sağlayabilir ve hatta müşteri satın alma davranışlarını öngörebilirsiniz.

Tüm bu avantajlarının yanında, bütün yazılım çözümlerinde olduğu gibi bir CRM de %100 kusursuz değildir. Teknik ve operasyonel hatalar yapabileceği için tüm kullanıcıların sistemin nasıl çalıştığına dair eğitilmesi oldukça önemlidir. CRM başarısı konusunda endişeleriniz var ise bu 4 adımı takip etmenizde fayda var;

1- Proje Dağılımı ve Proje Yöneticisi

CRM başarısındaki en önemli adım projenin doğru dağılımıdır. Bu konuda günümüzün bulut tabanlı sistemleri fazlasıyla kolaylık sağlasa da başarı için tek başına yeterli değildir. CRM için özel bir proje yöneticisi atamak ve hedefler belirlemek de bir o kadar önemlidir. Proje yöneticisi ile birlikte CRM ile ilgili sorular daha yanıtlanabilir hale gelir.

2- Amaç ve Beklentilerin Belirlenmesi

 Doğru CRM yazılımının seçilmesinin ardından ekibiniz ile birlikte hedefleri ve beklentileri belirlemelisiniz. Bu aşamada dikkat etmeniz gereken ise tutarlı olmanızdır. CRM’ inizden en iyi şekilde faydalanmak için uzun vadeli bir yaklaşımla ihtiyaçlarınızı karşılamak adına özelleştirebilirsiniz. Satış ve pazarlama faaliyetlerini, müşterilerinizle ve hedeflerle olan ilişkilere göre düzenlemelisiniz. Günümüz CRM yazılımları artık kullanıcı dostu bir yapıya sahip olduğu için eğitim süreci, geçmişe nazaran çok daha kolay olacaktır.

3- Kaliteli Müşteri Adayları

Şirketiniz içerisinde her ekibin potansiyel fırsatları belirleme, takip etme ve değerlendirmede önemli rolleri vardır. Müşteri profilleri ve adayları konusunda ortak bir anlayışa sahip olmaları gerekir. CRM yazılımları günümüz teknolojisiyle birlikte artık sezgisel panolar, gerçek zamanlı veriler ve daha birçok araçla müşteri adaylarınız noktasında da sizlere pek çok avantaj sunabilir.

4- Veri Yönetimi

Son olarak ve belki de en önemlisi, CRM kullanıcılarınızın başlangıçta ve gerçek zamanlı olarak, sisteme girdikleri verilere çok dikkat etmeleri gerekir. Bir CRM sadece sahip olduğu veriler kadar iyidir. CRM yazılımı büyük miktarlarda veriyi yönetebildiğinden ve güvence altına alabildiğinden, doğru veri girilip güncellendiğinde en iyi şekilde kullanıcılara hizmet vermektedir. Yanlış veya eksik müşteri verileri, platform, kullanıcıları için sorunlu hale gelebilir ve ekipler arasında düzensizlik ve uyumsuzluk yaratabilir. Satış ve pazarlama, doğru bilgiyi CRM’nize tanımlayarak, toplayarak ve girerek güvenle veri tabanlı kararlar alabilir, verimliliği artırabilir, ölçülebilirliği sağlayabilir ve müşterileriniz için anında ve kalıcı sonuçlar sağlayabilir. Modern CRM’ler mobil erişim sağladığından, bunu hemen hemen her yerden, herhangi bir zamanda gerçekleştirebilirler.

Bir CRM yazılımı şirketiniz için hayati öneme sahip olmasının yanında satış ve pazarlama kanadında en güçlü silahınızdır. Doğru CRM seçimi noktasında henüz karar veremiyorsanız, daha önce yazdığımız makaleye buradan ulaşabilirsiniz.