sosyal-CRM

Sosyal medya artık her organizasyon ve her sektör için potansiyel barındırıyor ve bu potansiyel, gün geçtikçe daha da büyüyor. Sosyal medya kanallarının sunduğu potansiyeli tam anlamıyla değerlendirmek isteyen firmalar için Sosyal CRM oldukça kilit bir rol oynuyor. Değişen ve gelişen kanallara bağlı olarak, bir gelişim gösteren sosyal CRM stratejiniz henüz hazır değilse, bu yazımız tam size göre!

sosyal-CRM

Sosyal CRM stratejiniz, diğer kurumsal teknolojilere nazaran daha hareketlidir. Çünkü sosyal medya yapısı gereği hızla değişir. Bu durum, bir markanın müşterilerin görüşlerini paylaştığı Twitter, Instagram, Facebook ve diğer dijital platformlardaki trendlere ayak uydurmak zorunda olduğu anlamına gelir.

1- Çapraz Kanallı Yönetim Hızla Büyümeye Devam Ediyor

Facebook ve Twitter’da bir kuruluşun varlığından ibaret olan ve sadece bununla ilgilenen Sosyal CRM günlerinin sona erdiğini söyleyebiliriz. Şirketler son dönemde, müşteri tercihlerine bağlı olarak, Youtube, Instagram ve Pinterest’te temel oluşturmayı hedefliyor. Ayrıca LinkedIn kullanan pazarlamacıların oranının Twitter’dakileri aştığını söylemimizde fayda var.

Tüm bunlara bağlı olarak, çapraz kanallı bir yönetim arayışında olan Organizasyonlar, Sosyal CRM pazarının hızla büyümesini sağlıyor.

2- Müşteri Deneyiminin Önemi Artıyor

Müşteri deneyiminin önemi her geçen gün daha fazla artıyor. Sosyal medya, müşteri deneyimi açısından belki de en etkili yollardan birini sunuyor. Sosyal CRM aracılığıyla müşterilerin istekleri, ihtiyaçları, davranışları ve tercihleri hakkında çok özel bilgilere sahip olabilir ve bu sayede müşteri deneyimini benzersiz kılabilirsiniz.

3- Sosyal Tetikleyiciler

Sosyal medyada monitoring denilen kavrama birçoğumuz aşinayız. Bu izleme uygulaması yavaş yavaş yaygınlaşırken, sosyal tetikleyiciler bu boşluğu şimdilik doldurmaya devem ediyor. Bu tetikleyiciler ile satın almalar, birleşmeler ya da yeni bir yöneticinin işe alınması, terfi durumu gibi durumlar için uyarılar oluşturabilirsiniz. Bu sayede yeni müşteri adaylarınızı tespit edebilir ve onları birer müşteriye dönüştürebilirsiniz.

4- Sosyal Medya Reklamları

Sosyal medya stratejinizin başarısı tamamen kitlenizi doğru anlamak ve onların dikkatini çekmekle ilgilidir. Geçmişte bir afişle yapabildiğiniz reklam bugün içinde çok daha fazla bileşen barındırmaktadır. Kitlenizi doğru algılayarak, onların ürünlerinizle ilgilenmesini sağlamak için uygun bir tasarım ve doğru kelimelere ihtiyacınız vardır. sosyal medyanın içerisinde barındırdığı potansiyelden fayda sağlamak istiyorsanız, sosyal medya reklamları için ayrıca bir özen ve dikkat göstermelisiniz.