ücretsiz

Yazılım pazarının gözdesi CRM programları gün geçtikçe daha fazla talep görüyor. Bugünün sert koşullara sahip rekabet ortamında ayakta kalabilmek adına mücadele veren işletmelerin önceliği yazılım oluyor. İşletmelerin ilk aşamada gözünü korkutan CRM yatırımını yapmadan önce ücretsiz kullanabileceğiniz CRM programları büyük bir avantaj sunuyor. Yazılımı hem test etmek hem de işletmenizin karlılığı açısından nasıl etki göstereceğini görmeniz açısından kolaylık sağlayan ücretsiz programları araştırıyorsanız doğru yerdesiniz! Bu yazımızda dünyanın en çok tercih edilen CRM yazılımlarından biri olan Zoho CRM’in 3 kullanıcıya kadar ücretsiz kullanabileceğiniz Türkçe CRM programını mercek altına alıyoruz.

Yazılım pazarında en fazla paya sahip olan CRM programları, özellikle küçük işletmeler açısından maliyeti ile göz korkutmaktadır. Yazılım sağlayıcıların çoğunlukla aylık ya da yıllık ödemeler talep ettiği bu dönemde ücretsiz CRM’in ihtiyaçlarınıza yanıt veremeyeceğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Zoho CRM’in ücretsiz paketi içerisinde bulunan özelliklere kısa bir bakış atacak olursak;

ücretsiz

Satış Gücü Otomasyonu

Çoğu işletme, satışlarını artırmak hedefi ile CRM yazılımı araştırmalarına başlar. Ücretsiz CRM paketi içerisinde bulunan potansiyel müşteriler, kontaklar, hesaplar ve anlaşmalar gibi özellikler ile satış gücünüzü tek bir platformdan gözlemleme şansı yakalayabilirsiniz. Bunun yanı sıra görevler, etkinlikler, çağrı geçmişi ve notlar gibi özelliklerle birlikte gelişmiş filtreleme seçenekleri de satışlarınız için doğru haritayı çizmenize yardımcı olabilir.

Ürün Kişiselleştirmesi

Her işin süreçleri kendine hastır. Bu süreçleri CRM yardımıyla daha verimli bir şekilde yönetmeyi hedefliyorsanız, süreçlerinize uyum sağlayabilecek bir yazılım tercih etmeniz gerekir. Zoho CRM’in ücretsiz paketi içerisinde yer alan sayfa kişiselleştirmesi, sekmelerin yeniden adlandırılabilmesi özelliği ve tamamen size özel 5 liste görünümü, CRM’i iş süreçlerinize uygun bir şekilde çalıştırmanıza olanak tanır.

İş Akışı Yönetimi

İş akışı yönetimi, işinizin verimi açısından merkezde olmasıyla büyük önem taşır. Zoho CRM’in 3 kullanıcıya kadar ücretsiz paketi içerisinde yer alan iş akışı yönetimi ile özellikle küçük işletmeler verim noktasındaki iyileşmeyi kısa sürede fark eder.  Ücretsiz paket içerisinde iş akışı yönetimine dair; 1 iş akış kuralı, e-posta bildirimleri (50 e-posta-kullanıcı lisansı ve günde 150 e-posta) ve görev eylemine sahip olabilirsiniz.

Raporlar ve Analizler

Raporlar ve analizler işinizin anlık durumunu kontrol etmenize yardımcı olarak, bir sonraki adımınızı daha güvende atmanızı sağlar. Ücretsiz paket içerisinde bulunan standart raporlar ve analiz çizelgeleri ile işinizin durumunu görüntüleyebilir ve daha doğru kararlar alabilirsiniz.

Pazarlama Otomasyonu

Pazarlama otomasyonu ve CRM’in birlikte çalışması halinde işletmelerin satışlarının arttığı kabul edilen bir gerçektir. Zoho CRM’in ücretsiz paketi ile bu gerçeğin sunduğu avantajdan yararlanabilirsiniz. E-posta şablonları ve e-postayı devre dışı bırakma gibi özelliklere sahip olan pazarlama otomasyonu, aynı zamanda web sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterileri de takip etmenize yardımcı olur.

Web Formları

Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıları tanımlamanıza ve birer müşteriye dönüştürmenize yardımcı olacak, onları ürünleriniz hakkında bilgilendirmenizi sağlayacak potansiyel müşteri ve kontaklarınız için birer web formu da Zoho CRM’in ücretsiz paketi içerisindedir.

Ekip Çalışması

Takımın bir arada uyum içinde çalışması her işletmenin hedefleri arasındadır. CRM, müşteri ilişkileri yönetimi olarak adlandırılsa da takımınızın müşterilerinize daha iyi hizmet verebilmesi için bir uyum yakalamasına da yardımcı olur. Zoho CRM’in 3 kullanıcıya kadar ücretsiz olan paketi içerisinde bulunan takvim, durum güncellemesi, direk mesaj gönderebilme, dosya ekleyebilme ve kuralları takip edebilme özellikleri sayesinde ekibiniz birbirinden haberdar olarak uyum içinde çalışabilir.

Doküman Kütüphanesi

Evraklar çoğu zaman can sıkıcı ve karmaşık bir yapıya sahip olabilirler. Zoho CRM’in doküman kütüphanesi bu karmaşadan kolaylıkla kurtulmanızı sağlayabilir. Ücretsiz paket içerisinde bulunan dosya paylaşma, dosya ekleme ve yorumları barındıran özellikler sayesinde dokümanlarınız daha düzenli ve kolaylıkla paylaşabileceğiniz bir yapı kazanabilir.

Veri Yönetimi

Günümüzde her organizasyonun gerçekleştirdiği her eylem bir veri taşır. Bu verileri yönetmenin artık sizin için fazlasıyla zorlaştığını düşünüyorsanız, Zoho CRM içerisinde bulunan veri yönetimi özellikleri size yardımcı olabilir. Veri deposunu tüm modüller için kullanabilir, modül datasını import/export edebilir ve import ettiğiniz veri geçmişine 60 güne dek ulaşabilirsiniz.

Güvenlik Yönetimi

Yazılım sektörü söz konusu olduğunda organizasyonları belki de en fazla düşündüren konu güvenliktir. Firmanızın bilgilerini içeren CRM yazılımlarının güvenliği söz konusu olduğunda Zoho CRM yine ilk sıralarda yer almaktadır. Zoho CRM’in ücretsiz paketi içerisinde yer alan güvenlik yönetiminde 2 profil ile kontrolü sağlayabilir ve güvenlik noktasında endişe etmeden işinize odaklanabilirsiniz. 

Entegrasyonlar

Entegre bir şekilde çalışan sistemler size hem zamandan hem de maliyetten kazandırır. Zoho CRM, entegrasyon konusunda da size avantaj kazandırır. Zoho CRM’in ücretsiz paketinde; Zoho Motivator, Zoho Campaigns, Zoho Analytics, Zoho Projects, Zoho SalesIQ, Zoho Desk, Zoho Survey entegrasyonları mevcuttur. Ayrıca Google entegrasyonlarına sahip olan ücretsiz pakette; Gmail içeriğine dayalı gadget, Google takvimden etkinlik dışa aktarımı ve Google görevler gibi entegrasyonları bulabilirsiniz.

Henüz CRM yatırımı için işletmenizin hazır olmadığını düşünüyorsanız, güzel bir başlangıç yapabileceğiniz Zoho CRM ücretsiz paketi ile işletmenizde CRM kullanımının nasıl etki yarattığını test edebilirsiniz. Zoho CRM ve tüm paketleri hakkında daha detaylı bilgi almak istiyorsanız, Zoho’nun Türkiye Yetkili Satıcısı Cloudyflex’i ziyaret edebilirsiniz.